Regler

Jeg vil i år have sådan en brændeovn da jeg har el varme og gerne vil spare lidt

Jeg har desværre ingen mand til at hjælpe mig så jeg søger lidt råd rundt omkring.
jeg bor i et sommer hus som er lavet af træ vække.

er der noget særligt jeg skal tænke over inden jeg bestiller en. Jeg har forelsket mig i en wikinge miro ovn som hænger på vækken. wiking.dk

Jeg har en nabo som vil sætte den til for mig. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden
Jeg vil anbefale dig at kontakte skorstensfejeren, det er ham der skal godkende arrangementetet alligevel, du kan jo lige så godt lave det rigtigt første gang.

En luft til luft varmepumpe, vil også spare rigtig meget på dit elforbrug, her får du mindst 3 gange så meget varme ud, i forhold til en elradiator, med det samme strømforbrug.

Hvis du ikke har adgang til billigt brænde, kommer det jo også til at koste en del penge.

mvh jens
Hej.
Min datter og svigersøn havde sådan en væghængt, husker ikke mærket, men den udsendte gonk og klonk under opvarmning og afkøling i et kvarterstid.
Deres hund var ikke helt skudfast, så det var ikke så heldigt.

Hvad angår brændslet, klarer mange sig med briketter, og så vidt jeg ved er økonomien ikke dårlig med en ovn med 'moderne' forbrænding.

mvh

 varmetossen

Ja velkommen til.

Er ræd for du nok bliver nødt til at glemme den væghængte brændeovn, da afstanden til brændbare ting skal være 50 cm, så vidt jeg erindre. Men som før foreslået bør du kontakte skorstensfejeren og høre hvad muligheder du har.

Du kan læse lidt om reglerne i dette link: http://www.skorstensfejeren.com/


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
nitter, hvis der er en gipsplade bag ovnen, er reglen 15 cm. Men jeg må indrømme der skal noget af en trævæg til at bære en væghængt brændeovn med indhold

 

Vi har brugt Fermacell (fibergips) som væg til vores væghængte brændeovn. Det var Skorstensfejerens anbefaling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis