HJÆLP! Bilen vil ikke starte og køre mere.

Hej gutter og gutinder, håber der er nogle herinde der kan svare på mine frustrationer..

Det drejer sig om en Hyundai Accent fra 2000, som ikke vil starte og tage gassen mere..

Det hele startede med at den pludselig begyndte at miste trækkraften og ikke reagerede på speeder pedalen. Den hakkede og gik efter cirka 20-25min i stå.
Den ville efterfølgende gerne starte og stå i tomgang men så snart jeg gav gas, døde den igen.. Som om den blev kvalt, men det tyder på at den skam får benzin.

Fandt ud af at lamdasonden var defekt, luftmængdemåleren var også defekt og benzinfilter var rimelig tilstoppet så alle 3 dele er nu skiftet, men den vil stadig ikke. Igår ville den lige starte men døde ved gas.. Nu vil den heller ikke starte..

ps. motorlampen lyser ikke og testeren siger "ingen fejl"

HJÆLP, er ved at gå af forstanden over hvad det kan være? :-(
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For lidt eller alt for gammel olie på motoren, tilstoppet luft filter er mine forslag !
Hej gutter.. Benzinpumpen virker, der er rigelig med olie og luftfilteret ser fin og "ny" ud.. Der er ikke vacum, har nemlig tjekket tankdækslet..

Hjælp, er løbet tør for ideer? :/
Mistanken retter sig mod motorstyringen.
Der er gået et eller andet galt i elektronikken. Det er et job for en mekaniker at finde ud af, hvad der skal gøres.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Måske du ikke lige ved det, men der findes faktisk menesker der lever af at reparere andres biler. De bliver kaldt mekanikere og har en halv lang uddandelse bag sig, her tænker jeg ikke på dem der kalder sig mekanikere og har et lille perlegrus firma. Men dem der findes i de lidt større byer, og har papir på at de ka det der skrammel !  Måske du skulle få skubbet din kærre sådan et sted hen.
Nok er det her en Lav det Selv side, men jeg er ret sikker på at her ikke er tankelæsere eller menesker de kan læse i fremtiden. En af de vigtige ting for at kunne hjælpe i dit tilfælde er nok at være til stede, og jeg tror ikke at nogen herfra har lyst til at rejse efter det.
Annonce
Jeg må nok gi ham håndværkeren fra Dynt forsamlingshus lidt ret. At du i første omgang finder så mange vitale dele, der er defekte, tyder måske på, at du er kørt forbi tiderne for service rigtig, rigtig mange gange, og du måske er typen der ikke skifter olie, men blot topper op. Så skifter det jo sig selv gennem årene. Næ gut! Op med mulvarpen og på værksted! De er lige i nærheden

 

Hejsa

Ja der er jo rigtig mange ting (dele) som kan være årsagen til dit problem

hvor mange km har den kørt ?

har du efterset ( udskiftet ) tændrør
Tændkabler
Tændspole
Benzinpumpen (selv om du skriver den får benzin er det ikke sikkert at der er tryk nok fra pumpen)
prøvet at nulstille computer efter du har udskiftet luftmængdemåler ?

jeg mener den model har tandrem såeee måske den skal skiftes ..(kan være slidt og har rykket sig)

mvh
john

mvh
John - kører selv Ford Mondeo 1,8 benzin
Hej.
Det er da dejligt at man spørger folk herinde om fejl på ens bil og straks bliver beskyldt for ikke at have kørt til service pga de fejl der var, mon ikke de opstod da der gik noget galt med benzintilførselen, et benzinfilter der er gammelt for ikke en bil til at gå ud ej heller ikke at man ikke kan starte bilen, fejl på lambdasonden ville gøre brændstofforbruget højere og få bilen til at køre en smule ujævnt, det samme med luftmængdemålere. Fejl på luftmængdemåleren MAP ville give fejl på lambdasonden, da de to værdier ikke passer længere sammen. Kunne da rigtig godt tænke mig hvordan du fandt ud af der var fejl på disse komponenter, fik du et værksted til at udlæse dem, eller ? At gammelt olie skulle være skyld i at motoren ikke ville starte, har jeg aldrig hørt om, medmindre den var fuldstændig fraværende. At den dør når du giver gas tyder på et problem med brændstoffet, måske bændstofpumpen.

Hilsen Mekkeren

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
det lyder dyrt bare at skifte dele.

Lambda fejl og luftmasse måler fejl kommer tit sammen når en af delene fejler, og tit uden de fejler noget.

For lidt brændstof vil lave lambdafejl i mange tilfælde -> forkert lambda værdi -> luftmasse fejl = alt sammen fejl uden noget på sig.

På med en tester og få målt værdierne for map/maf, brændstoftryk, tændingsdelen osv.


 

Hvis du sprøjter lidt æter ind og mener lidt mens en anden drejer på nøglen starter den så og går ud i gen eller hvad
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis