Mindske vibrerer varmepumpe

Hej

Har fået installeret en varmepumpe, udedelen siger ingenting, og inde delen siger faktisk hellere ik meget, men den er monteret på væggen i mit vaskerum og kan høre den inde i huset 2 rum væk, dvs den vibrerer på væggen , hvad kan jeg gøre for at mindske lyden inde i huset, nogen der har forslag eller erfaringer

Tænkte selv på en fortsats væg, men kan det gøres andet ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at lægge nogle gummistykker under fødderne på pumpen det har jeg gjordt og det hjalp
man kan købe universel gummi beslag du eventuel kan sætte under pumpen

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Kan du sende et link
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Motordele/Motorophang/Gummipude-universal-63101/

noget i den stil de findes så i alle mulige størelse og som den her med pindebolte og med gevind

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Annonce
Jeg ville mistænke, at pumpen, eller dele af den er i direkte kontakt med væggen, og at det er den vej vibrationerne kommer. Det kan f.eks. også bare være et eller flere rør fra pumpen, som er monteret på væggen på en måde så vibrationerne kan komme den vej.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis det er forholdsvis nyt så få firmaet der har monteret det ud og fixe det det går vel under garantien

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Det er monteret på en skinde så lidt svært
Det svar som omtaler en gummi-dims lyder mest som om, at der tænkes på UDE-DELEN. Så det duer jo ikke!
Inde-delens vibrationer kommer i 99% af tilfældene fra den rotor som sørger for luftstrømmen inde i huset. Hvis den er lidt skæv & ude af balance, så køre den som et ekset forhjul på en cykel. Det kan ses, hvis man kigger ind i ad sprækken - 1 mm amplitude er nok!
Nogle modeller har små balance-klodser monteret på rotoren, og de kan have flyttet sig - eller også er den bare slået skæv på anden vis. Eller der sidder snavs på bladene (ujævnt fordelt) efter mange års drift. Uanset hvad, så skal rotoren jo kører HELT roligt og uden vibrationer - for de vil helt sikkert forplante sig gennem rummet - og tynde gipsvægge med mere. Og ja - den form for lyd (højfrekvent og monoton) er faktisk RET irriterende for øret. Meget værre end kraftigere lyde som kun kommer "en gang imellem".

VH. Bauni
Det er en gammel tråd , så mon ikke trådstarter har fået løst sit problem

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis