Gulvvarme

Hej. Vi har det problem at vores gulvvarme ikke virker ude på badeværelset. Har læst lidt om hvordan man gør med en Danfoss termostat, med at løsne stiften inde i den, men vores problem er at det er en RTL Heimeier der sidder der. Har ikke kunnet finde nogle løsninger på nettet angående den, så er der mon en af Jer der ved noget om det?
Venlig hilsen
Ole
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er den ikke lavet lige som en danfoss ventil har du prøvet at tage thermostaten af ?

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

jeg er sikker på at du bare skal tage thermostaten af er dog ikke sikker på at du kan tage ventilen ud lige som på en danfoss

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Hej

Tak for det. Vi har fundet et stykke specielt værktøj der kan tage den af. Men vi tror ikke mere problemet er termostaten, for gulvvarmen i bryggerset og gangen virker heller ikke. Så nu skal vi i gang med at tjekke hele systemet.

Venlig hilsen
Ole
Det kunne være shunten på gulvvarmen, der ikke virker.
Hvis shunten er med separat pumpe kan det være den der er stået af.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis det har været slukket i sommer kan det måske være pumpen der er stået af
eller luft i systemet
eller masere de små stifter der sidder under thermostaterne

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Annonce
Hej

Tak for det. Har en genbo der er håndværker, så må nok tilkalde ham, for jeg er ikke helt klar over hvad shunten er.

Har som sagt ikke meget håndværkerforstand.

Venlig hilsen
Ole
Shunten er den dims, der blander koldt og varmt vand, så der kommer en passende temperatur på den vand der kommer ud i gulvkredsen.
Det ville ikke være så behageligt, hvis der kom 65º varmt vand id i gulvet. Hverken for fødderne eller for trægulvene.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Tak for det. Nej det kan jeg godt se ville være noget skidt...

Endnu en gang tak for hjælpen. Håber min genbo kigger hen på et tidspunkt, for det er vist lige et job for ham.

Venlig hilsen
Ole

Hej
Jeg kender ikke RTL, men det ligner umiskendeligt en radiatorventil til fremløbsmontering. Den egner sig så ikke til gulvvarme, fordi den vil styre gulvvarmen som en radiator - varm kold varm kold, alt efter temperaturen i rummet. Hvis gulvvarmen ellers er lavet rigtigt, vil jeg mene der har siddet en returventil tidligere. I så fald kan man slet ikke få den RTL til at virke.

Ellers ligner den en TA ventil hvor føleren skrues af ved ringen bag det sorte stykke. Herunder bør der sidde en split, som kan sætte sig fast. Træk aldrig i splitten, men giv den et par dask med en hammer til den springer ud. Så hårdt at det ville gøre ondt på din finger, og så blødt at du ikke kan slå et søm i en murstensvæg..

Nygaard Vvs, Åbyhøj/Aarhus
Telefon: 86299133
[email protected]
www.nygaard-vvs.dk
Hej

Vi har fået det til at virke. Det viste sig der slet ikke var vand på systemet. Vi havde prøvet at kigge det hele igennem, dreje på alle ventiler, uden det hjalp. Så fandt vi en møtrik på anlægget, den blev drejet, så var der en anden ventil der skulle åbnes, og så kom der endelig vand på anlægget.
Og det hjalp. I løbet af et halvt døgns tid, var der varme over det hele.

Så tak til alle Jer, der har gidet at svare mig. Dejligt at der er nogen der vil hjælpe andre....

Venlig hilsen
Ole
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis