batterioplader - mobitronic

Hej alle - min batterioplader er holdt op med at lade. Den lyser orange i tændsluk knap, men grøn ladelampe lyser kun kortvarigt når jeg tænder.

Når jeg måler på den - uden batterierne tilsluttet - giver den faktisk 14 v, men det lader ikke til at være særligt kraftigt, da det ikke engang kan trække lamperne i båden.

Kan det være mit batteri der er faldet sammen? Det har lige været komplet afladet to gange i træk...

Jeg har to batterier, adskilt af et skillerelæ, og det er brugsbatteriet der måske er skvattet sammen/dødt. Kan et dødt batteri betyde at laderen ikke rigtigt slår til fordi der ikke er nok at lade på? Man skulle jo tro at den bare lader på det andet batterie så... - altså at jeg kan udelukke at det er batteriets skyld og koncentrere mig om laderen...

Ideer, og evt nogen der kan fixe laderen for mig mod en skilling?

Waeco Mobitronic 912 012 a 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at måle spændingen over batteriet, et af gangen, før du rører noget andet.

Det kan meget vel være et batteri der er faldet sammen, efter hele 2x mishandling.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Du skal kontrollere din lader på et batteri som du ved er OK
laderen skal tilsluttes batteriets poler før du tilslutter 220 V. for du kan være sikker på at det hele fungerer.
Hvis laderen ikke vil lade på denne måde så prøv at belaste det tilsluttede batteri med f.eks. en h4 lampe - så bør den lade efter et lille stykke tid !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jep, det var batt nr 2 der var faldet sammen! Folkene fra waeco/mobitronic var superflinke, ringede tilbage og ledte mig på sporet! :-)
Skrevet af jacobh på 04 okt 2013 09:30
Jep, det var batt nr 2 der var faldet sammen! Folkene fra waeco/mobitronic var superflinke, ringede tilbage og ledte mig på sporet! :-)
Jaaae, det anede mig sgi nok.  Godt du fandt ud af hvass .............. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis