vaskemsine kører 30 sec

hej , er ny her , mangler hjælp til at få min vaskemaskine til at køre igen , den er af mærket Candy, og er ca 7 år gammel, den tager vand ind og idet den skal til at vaske , stopper den og lamper blinker som om den står på pause, sætter jeg den til at centrifugere kører den 2 gange  men stopper så og blinker i lamper , jeg kan tømme karet , tage vand ind , 
er der nogen der ved noget om man kan gøre noget eller er det bare at spare sammen til en ny ( har ikke mange penge )
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skulle lade en cervise teknikker kigge på den
Det ser ud som om at motoren er stået af , det kan nok ikke betale sig at få en montør til at se på den.....................hvis du er heldig så er bare kullene der skal skiftes , men hvis man ikke selv kan , kan det blive dyrt............og den er trods alt 7 år og candy er jo ikke den bedste maskine på markedet...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
du har nok ret , ---burde købe en ny --- de er jo forholdsvis billege pt 
 tak

Har i kjøvenhavnere da  ikke samme mulighed som vi har her nede i hovedlandet, vi kan købe vore hårde hvidevare over elregningen til en meget farvorabel rente.
Lidt hårdt sat op kunne man sige det sådan her:

1) Vaskemaskinen duer jo ikke lige nu i den nuværende tilstand, derfor kan du jo lige så godt forsøge dig selv og skille den ad og tjekke om det er kullene i motoren, for de er vist nok overkommelige i pris. 

2) Hvis det er kullene, køb nogen nye og skift dem.
 
3) Hvis det ikke er kullene - så har din egen adskillelse af maskinen ikke kostet dig noget. En reparatør tager vel 500-.1000 kr. i startgebyr FØR der bliver repareret noget! Køb en ny maskine - for reparationen bliver nok for dyr.

Nye maskiner kan fås fra 2.000 - 2.400 kr. og opefter.

Kig evt. i den blå Avis, Gul-og-gratis mv. under "bortgives" - måske er der nogen som har købt en ny maskine, og bare vil af med den gamle hvis nogen gider fjerne den. (Det forudsætter at du har mulighed for at skaffe transport.)

Jeg har selv i tidens løb sat funktionsdygtige hvidevarer ud til storskrald - men måske burde man overveje at "bortgive" dem hvis tingene virker.

P.S. Hvis i tænker på hvorfor jeg har smidt tingene ud?
- Det ene komfur havde en dum kant inde i lågen, og varmede lidt uens i ovnen, men kogesektionen virkede fint.
- Det andet komfur røg fordi køkkenet blev bygget om, og der i blev installereret separat kogesektion og indbygningsovn.
- Vi arvede min svigerfars vaskemaskine, som var nyere end den gamle.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

Nettoparts har kul til visse Candy modeller til 189 kr. + forsendelse. Ved ikke om det er din model.


Træd ikke på mine ledninger :o)
jeg giver dig ret , jeg kan da lige skille den ad og se om der er noget jeg kan gære , hvordan ser om det er kullene der skal skiftes , har også blevet fortalt at det kunne være en magnetventil . 
dit andet forslag om at kigge efter ender bortgives er også ok ,, så er det bare at finde et par mænd der kan slæbe den hjem  ( har en ryg der er brækket to steder så skal nok ikke selv forsøge )

tak for dit gode svar og al den tid du har lagt i det 
samt de gode links - Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis