egeplanker til indedørsbeklædning?

Jeg er gået igang med et lav-det-selv projekt:"Byg hjem i en comtainer"
Jeg overvejer at beklæde den indvendigt med egeplanker, hvor de ligger forbandt med årene liggende vandret.
Jeg har erhvervet mig 1,5 m3 rå egeplanker i 30mm tykkelse. de skal selvfølgelig skæres til, afrettes og høvles.

Er der nogen der har erfaring med at indendørsbeklædning med eg eller anden træ? hvor nemt er det at få det til at ligge tight og flot?
 
jeg har adgang til afretter, tykkelseshøvl og bordrundsav (stort træværksted)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan godt følge dig der hen at det ville se flot ud, der bliver dog noget mørkt i den container med egetræ på væggene, og der er stort set ingen isolerings evne i egetræ. Du kunne bruge det som gulv.  Har du tænkt på hvor tung den container vil blive med egetræ !
lyst loft og vinduer, så tror jeg nok der skal blive lyst i containeren. jeg har tænkt mig at isolere med 150 mm, det burde vist være nok til at jeg må smide den i en kolonihave. 
tror umiddelbart ikke det et problem at jeg smider eg op på væggene. havde tænkt mig at høvle dem ned til 1 cm. 
er der en max vægt for skibscontainere eller tænker du på når den skal flyttes?

eg som gulv er heller ikke en dårlig ide. Jeg fik et ordenligt parti egeplanker og skal væggene være massiv træ, så bliver det jo halvdyrt.
Hvad vil du forslå hvis jeg skal have massivt træ til indre beklædning? 

I kolonihaven, har du overhovedet undersøgt om du må det ?
Jeg tvivler ret meget på at en have forening vil akseptere en grim container stående som have hus.
Jeg vil foreslå fyr eller birk.
Jeg tror det handler om at se mulighederne i det istedet for udfordringerne. hvis man nu laver tilbygning, slyngplanter og grøn væg op ad siden. tror også det handle om hvor nazi en forening er.
Har du nogle gode kontakter til fyr eller birk i nærheden af Århus???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis