skimmelsvamp. fugt i væk ud til kold ydermur

er der nogen gode råd til hvordan jeg kan stoppe den fugt som er på min væg i soveværelset



jeg går ud fra jeg skal have tapetet af først, og så måske lave en isolerende plade op mod den kolde uisolerede ydervæg, eller hvad ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en ydermur, er det ude fra du skal stoppe problemet, og så skal du huske at lufte ud mindst 2 gange 5 minutter hver dag året rundt.
Det er der faktisk ikke, for fugten i væggen vil med tid skyde det fra du har smurt på. Det er husværten der skal sørge for at din lejlighed er beboelig med et sundt inde klima uden opstående skimmelsvamp, som netop den slags fugt i vægge er en god grobund for. Du betaler din husleje og ud af den skal husværten bruge en hvis procentdel på vedligeholdese af bygningen. Meld dig ind i LLO hvis du har problemer med at trænge igennem.
Ja, tror også en del af problemet er manglende udluftning, men kan selvfølgelig også være ophobning af fugt i væggen fra ydersiden, så dette skal selvfølgelig også lige tjekke, kan være utæthed i taget, dårlige fuger, utætte tagrender også osv...
tusind tak for svarerne, så må jeg jo høre udlejer hvad der kan gøres
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis