Udskæring til dør ?

Hej.
Er der mon nogen der kan hjælpe mig med følgende:

Jeg skal have lavet en ny åbning ud til mit køkken. I ikke-bærende væg fra slutningen af 1800 tallet.
Jeg har idag taget puds ned på den ene side, derefter er der to lag brædder der vender hver sin vej og tilsidst atter puds, ikke noget el.
spørgsmålet er så om der findes en eller anden maskine som jeg kan skære med så hullet bliver så pænt som muligt. Jeg vil gerne undgå at ødelægge alt for meget af den filt jeg har fået sat op på væggen i gangen.
Der skal ikke dør i, men pudses hvilket jeg også lige skal have lært.

Men først hullet.
Håber at her er hjælp at hente, evt. med henvisning til en eller anden vejledning.

mvh Lene
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat i en stor håndrundsav, og så er det altså ikke maskinen der udfører et pænt stykke arbejde, men føren af denne
Eller strege op, bore et hul i hvert af de øverste hjørner, og så en bajonetsav ind i hullet og derudaf.
Start med den vandrette og derefter de 2 lodrette.
Så når du har skåret, er det ind på den anden side, og enten gentage forløbet, eller skubbe til væggen, og vupti så er der hul.

Efter jeg købte en bajonetsav, finder jeg flere og flere ting den er genial til... den er feks en udemærket grensav    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja sådan en bajonet sav er en go ting, for dem der kan betjene den. Der skal temlig meget øvelse til for bare at kunne save noget lunde lige. Men fordelen er at den kan kører med klinger der også kan tåle lidt puds gamle søm o.l.
Tak, jeg kigger på begge ting og ser hvad jeg bedst kan håndtere.
Hej.
Sådan en bajonetsav tror jeg er det mest alsidige stykke værktøj, jeg har. Med klinger til mur, træ og metal i de forskellige længder, kan den løse mange opgaver.
Hvad angår at skære lige, kan man sømme et brædt på væggen (på den del, der forsvinder) som retskinne, så kører det

mvh

 varmetossen

Annonce
Enig, bajonetsaven er oplagt her, men gennem 2 lag brædder med søm i, skal der altså nye klinger til så snart klinger render til siderne, for så snart udlægget er væk på klingen, er den ikke til at styre.
Hej.
Sæt en metalklinge på og brug lidt længere tid på det. Den tager hvad der kommer.

mvh

 varmetossen

At sømme et bræt fast på væggen er en virkelig god ide. Tak.

Kan man leje en bajonet sav ?
Hej.
Kan købes til ca kr 300 med  2 års garanti - og du får brug for den senere

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis