Tilbygning på sommerhus i træskelet og nyt tag

Hej Alle

Jeg skal til at lave en tilbygning på sommerhuset (ca 25 m2) og lægge nyt tag :-)

Når vi har fået byggetilladelse har jeg tænkt mig at støbe fundament med murpap oven på dette. Jeg har tænkt mig at støbe "skruer" ned i fundamentet således, at jeg kan bolte træskelettet fast på fundamentet.

Jeg har tænkt mig at smide 300 mm isolering i gulvet. Der skal umiddelbart ikke gulvvarme i, da det betyder (?) udskfitning af den gamle vandbeholder i sommerhuset og derfor bliver lidt for dyrt. Hvad er jeres erfaringer med elgulvvarme? Hvor meget skal der bruges pr. m2? 

Hvad er kravene til isolering i væggene i en tilbygning på et sommerhus? Spærene skal købes på spærfabrik. På loftet ville jeg lægge 200 mm isolering.

Indvendigt vil jeg beklæde med gips (evt. fibergips) for at begrænse lyd ude fra og imellem rummene. Derefter kommer der profilbræder op på væggene :-)

Vi slal lægge nyt tag og har valgt tagpap - er der nogen der har erfaringer med billigere alternativer til Icopal? Vi fjerner de gamle tagsten og ser på taget nedenunder og lægger formentlig 2 lag krydsfiner oven på de gamle lægter og de nye på tilbygning og derefter underpap og overpap :-)

Alle gode ideer og input er velkomne :-)

TAK!



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får ingen byggetilladelse uden angivelse af isoleringstykkelse. Mener der i væggene skal min 250 mm. Du kunne mht fulvvarme, lægge slanger ud pg vente med installationen, til vandbehodleren bryder sammen og du skal ha en ny. For ØVrigt er paptag ikke særligt billigt at lave

 

Skrevet af Svingdoer på 17 sep 2013 13:58


Vi slal lægge nyt tag og har valgt tagpap - er der nogen der har erfaringer med billigere alternativer til Icopal? Vi fjerner de gamle tagsten og ser på taget nedenunder og lægger formentlig 2 lag krydsfiner oven på de gamle lægter og de nye på tilbygning og derefter underpap og overpap :-)

Alle gode ideer og input er velkomne :-)

TAK!



Jeg er bange for at du får en " sidegevinst "

Så vidt jeg ved skal du isolere op til dagens krav ved en udskiftning af taget - hvis det kan betale sig - d.v.s. hvis tilbagebetalingstiden med sparet varme er under 30 år skal du efterisolere op til dagens krav.




Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Er der nogen der kender et gratis tegneprogram man kan bruge, hvis man f.eks. ønsker at lave en tegning over det træskelet man skal bruge til sin tilbygning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis