Er det Aquastop.

Min Bosch opvaskmaskin vil ikke tage vand ind 
det skete fra den en gang til den anden,
Begge Spule arme er fri for kalk og vanden løber igennem, når jeg tager dem ud og afprøver dem,
Sien ved tilførsels vandhanen er fri for kalk og vandet løber igennem,
Så tænker jeg at det er den AQUA STOP der er monteret på tilførsels slangen,
men jeg vil lige vær sikkert inden jeg køber en ny til 800Kr.

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek at der ikke står vand i bunden af maskinen, det udløser aquastoppet.

Bent
Helt nede i bunden (bundpladen) nogle få cm over gulvet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej grandoldman,
Jeg tog siven op fra bunden og rigtig nok helt ned ved pumpen ligger der 1-2cm. vand,
så, tog jeg dækslet af pumpen, og fjernet lidt snavs,og tog vandet up med en svamp men det hjælp ikke, men som sagt den pumper vand ud hvis jeg hælder et par liter ind.
så, tænker på at pille slangen af, den med aqua stoppet på, og køber et ny men hvad hvis??? 



 

Det vil være bedre hvis du kan finde hvor det drypper fra.. ??

Jeg ville prøve at tørre den.. Der sidder et stop, hvis der er fugtigt..

En kop kaffe i den ene hånd og en hårtørre i den anden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
hej,
promlemet løst
jeg brugte hele eftermiddag i går ved at "google" opvaskmaskin vil ikke tage vand ind, der var rigtig mange indlæg om emnet,
fandt frem til at der var vand i bundkarret, jeg spredte et par håndklæde på gulvet og lagde maskinen på ryggen, og så fosset der en masse vand ud, satte maskinen på plads og vupti, så fungere den igen ,dejlige
,

 

Du mangler stadig at finde ud af hvor den drypper..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg læst at hvis afløbs slangen er for lang kan der løbe lidt vand tilbage,
men jeg kan ikke afkorte den, fordi maskinen er indbygget og skal kunne trækkes ud,
men hvis det er noget der kun sker hvert 7 år kan jeg leve med den

 

Du må tage en kraftig lommelygte og se om bunden er flækket og derved får du vand i bunden ellers kan det være fra overgang pumpe-slange der drypper men det har du checket da du havde maskinen på siden ?;o)
Nu har jeg lært at leve med feijlen,
som nu viser sig på flg. måde, maskinen srarter og kører programmet igennem, indtil den kommer til den allersidste udpumpning,
så går den i stå, den hacker ved programpunket og kan ikke kom videre,servicen er nogenlund rent men ikke tør og der ligger vand i bunden.
jeg åbner maskinen og hælder en grydeful (ca. 1 l.)vand ind, så vælger jeg den hurtigeste program ,ca. 30 min. og trykker på start.
nu kører maskinen helt igennem pumper det sidste vand ud og tørrer servicen. de næste 2-3 gange kører maskinen feijlfri, og så går den i stå igen, og jeg skal køre 2 gange igen.
kan det betale sig at få en tekniker ud for at kigge på den eller skal jeg bar købe en ny opvaskmaskin

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis