LED pærer blinker engang imellem i vores spejl

Hej.

Har lige skiftet vores GU10 10Watts pærer ud med nogle LED 1,5 Watts istedet i vores spejl på badeværelset. der er 14 stk ialt. JEg har brugt den transformer som der var brugt før, da den startede fra 10 Watt og op.
Samtidig har vi 3 spots i bruserummet som kører på samme tænding men har egen transformer.
Lyset i spejlet begynder nogle gange at blinke hvor efter at lyse normalt igen. Da jeg satte pærerne i, var der en der ikke var trykket ordentlig ned og derfor ikke lyste og der blinkede det også, men nu lyser alt fint.

Nogle ideer om hvad det kan være.
Kan transformeren have for stort et spænd?
På forhånd tak
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gu10 er en 230volts pære. Så det må være nogen andre du har.

Hvor mange watt skal transformeren samlet trække ? Og hvad står der på transformeren at den maks kan trække ? Hvad hvis du skifter en af led'erne ud med den gamle pære. Holder det så op ? Er der lysdæmp på.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Kan være fordi at de G4 pærer du har købt er lavet af dårlig elektronik.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Skrevet af Søren - Elux.dk på 17 sep 2013 20:34
Kan være fordi at de G4 pærer du har købt er lavet af dårlig elektronik.

Og hvordan finder man ud af det? De lyser jo alle 14 på samme tid, så burde det vel mere være elektronikken (transformeren) ikke?
En anden mulig forklaring er, at effektforbruget på transformatorens sekundærside, grundet de få watt, nu er blevet så lille at spændingen er steget til et niveau hvor kredsløbet i pærerne slukker pga. overspænding!

Hvilken frekvens blinker de med?
Snakker vi 50 Hz som modsvarer lysnettet, eller snakker vi en langt lavere frekvens?
Annonce
50 Hz er det 50 blink i sekundet? De blinker rimeligt hurtigt. Jeg tror nu også jeg hælder til at jeg må finde en tranformer der er mere passende nu. Der er ialt 15 pærer som jo før var 150 watt men nu kun er 22,5 watt så det vil sikkert afhjælpe problemet at sætte 2 almindelige pærer i på 10 watt, men syntes det virker lidt forkert
Ja, 50 Hz svarer til 50 blink i sekundet

De fleste mennesker vil ikke opfatte at lysene blinker hvis man kigger direkte på dem, men så snart du bevæger blikket eller observerer lysene i det perifere syn vil effekten som regel kunne ses..

Hvis det er de 50 Hz blink du oplever skyldes det måden på hvordan LED virker i forhold til alm. glødelamper; LED pærene er hurtige nok til at vise at strømmen faktisk skifter 50 gange i sekundet i ledningerne - det kan almindelig glødelamper ikke..

Jeg stiller mig usikker overfor om der findes LED G4 stiftpærer på markedet i dag som indeholder nok elektronik til at udjævne den skiftende spænding (læs: jeg ved det ikke - har selv prøvet et par stykker hvor effekten kunne ses i større eller mindre grad)
Prøv at skifte din trafo til sådan en fætter:

http://detled.dk/led-transformer-og-driver/133-daempbar-elektronisk-led-transformer-230v-12v-0-50w.html

Virkede perfekt hos mig - den går fra 0 -50W

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

tak for alle de mange indput. Jeg vil prøve mig lidt frem i første omgang prøve at sætte 2 alm pærer i og se om det løser problemet, for så ved jeg det er transformeren.
Har helt glemt at melde tilbage Jeg skiftede 2 LED pærer ud med 2 almindelige 10 watt og nu er den blinken væk, så det kunne tyde på at den transformer ikke vil acceptere så få watt.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis