beskidte støvede granitskærver.

Hej LDS.

Jeg modtog i går 2 ton sorte granitskærver, men jeg er ikke tilfreds med udseendet på dem. 

De er grå og støvede, - og uden "spil" i overhovedet. Mit spørgsmål går på, om de vil blive rene blot ved regnen? 

Jeg har taget nogle håndfulde med ind og vasket underhanen, hvilket fik dem rene og fine. Det krævede dog, at de blev skrubbet godt.

Kan de renses på anden vis? (evt. sprøjtes med fliserens og derefter spules)

Er granitskærver altid så møgbeskidte / støvede, når man modtager dem i bigbags? 

Kan I have en rigtig god weekend 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de er støvede når du får dem i bigbags. Det er et heftigt maskineri der laver skærver :
http://www.youtube.com/watch?v=VqX47VNRDw4

Regnen skal nok gøre dem rene over tid.

Husk at lave et ordentlig underlag af fiberdug -det fortryder du aldrig.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Tak for svaret.

Jeg tænkte nok, at de alle er støvet ved ankomst pga. maskineriet under produktionen.

Men om regnen vil tage det, var/er jeg bare lidt nervøs for om kan tage fjerne det ordentligt.

Har flere steder set, at ma har anvendt granitskærver, som ser helt matte, grå og kedelige ud. - Og synes på ingen måde, at det er pænt.

Jeg har købt en fiberdug, som sædvanligvis anvendes under granitskærver og flis. Den er som du siger uundværlig :-).
Bare rolig, de skal nok blive rene, men det tager noget tid. 

Du kan selvfølgelig give dem en tur med højtryks renseren, men det koster en del vand og måske et par vinduer hvis du ikke passer på 

Husk også at du stadig skal rive dine skærver en gang i mellem , ellers vil der med sikkerhed komme ukrudt.
Jeg ved godt at mange vil sige, jamen det er jo derfor man bruger dug... jo jo, men når stenene har ligget et par år, så er der faldet en god del "snask" ned mellem stenene og det giver grobund for "tilrejsende" ukrudtfrø 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Sorte granitskærver er kun sorte når de er våde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis