Hjælp med facaden

Hej alle sammen

Jeg overvejer at skal købe et træhus..

Men af den betingelse at jeg kan få en vedligeholdsfri facade op.. Har tænkt på hardieplank men har fået af vide at det måske kommer til at se for voldsom ud.. Nogle andre ider eller nogle som kender nogle som har det på hele facader om det er så voldsom eller hvordan.. Kan nemlige ikke lige finde nogle huse i omegn af Vejle så vidt jeg kan finde, hvor jeg kan se det på..

På forhånd tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det jo ikke længere et træhus - men et eternithus

Du kunne jo vælge cedertræ - minimal vedligeholdelse.

Mit sommerhus er helt af træ ( trykimprægnerede facadeprofilbrædder - malet )

Det er 40 år gammelt og først i år har jeg skiftet beklædning på en gavl.

Det skal selvfølgeligt males med lange mellemrum - det er nu ikke så slemt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Men er stadig åben for flere ideer .. Alt er velkommen
Jeg ville holde det i træ, eternit er ikke vedligeholdesefrit alligevel, skal også vaskes ned for alger, og har alligevel ikke samme levetid som træ som behandles for hver 10-12 år, også ser ud som nyt, hvilket ikke er tilfældet med eternit som hurtigt som grimt ud.
tak for svaret...

hvilke tybe træ vil du mene der skal bruges.. det må ikke være dyre en hardie planker ..
ved ikke særlige meget om faceder men skal havde fundt ud af hvad der vil se pænest ud og holder bedst
Annonce
Så er Cedertræ ude af billedet - det er noget dyrere ( men også pænere ) end Hardieplank.

Du får alligevel lige et billede af en af mine gavle med Cedertræ
Og et af min nye gavl i sommerhuset med malede trykkede profilbeklædningsbrædder - væsentligt billigere end Hardieplank.
Det kan naturligvis også laves med vandret klinkbeklædning - ca. samme pris som lodrette profilbeklædningsbrædder.









Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

der findes jo et hav af facade beklædning det er kun fantasien der sætter grænser du kan jo få alt fra glasfiber plader med stenlook til stål profiler eller et mix af flere matrialer du kan jo ændre et træhus fulstændig

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

det flotteste jeg har været med til at lave var et mix af mahognie skiffer plader og rustfrit stål

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også