forståelse af isoleringsforslag i energimærke rapport

Hej!
Kigger på et hus med energimærke G og el radiatorer - og ja der skal gøres noget. I energimærkerapporten kommer de med dette forslag til noget af isoleringen, men er i tvivl om hvad de mener der skal gøres med den indvendige isolering - skal den gamle forblive på eller skal den ned og så sættes det nye op??? Det er kun med hensyn til de massive ydermure og jeg undres pga det er den samme tykkelse de foreslår.

It's better to burn out than to fade away.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder til at forslaget kun omhandler den massive ydermur uden indvendig isolering.

Forslaget går altså ud på at efterisolere væggen med 100 mm indvendig. Og så er der beskrevet en alternativ løsning med udvendig isolering istedet.
Ang. den indvendige isolering - mener de at man skal fjerne den gamle 100 mm isoleing eller skal det læses som at den gamle lader man sidde og så isolere med yderligere 100 mm ovenpå denne???

Ville nok helst lave den udvendige isolering, men er ikke sikker på det kan lade sig gøre bruge dette da taget ikke rager mere end et par cm udover den massive ydermur???

It's better to burn out than to fade away.
Der står "montering af indvendig isolering på massive ydermure". Det må forstås på den måde, at det er de ikke isolerede massive mure, som der kan sættes 100 mm på.

Men ellers så prøv dog at ringe til ham, som har udarbejdet rapporten. Han må jo kunne forklare hvad han mener.
Det er noget pjat at indvendigt isolering koster det samme som udvendigt, som han skriver i sin rapport.

Min erfaring er at udvendigt isolering i de fleste tilfælde koster min. 6-8 gange mere end udvendig isolering, hvis også tag og vinduer og døre skal rykkes ud.

Enig i Jenshøj her, det er de massive ydervægge han beskriver i sit forslag, allerede isoleret vægge er jo ikke rentable af lave om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis