Olie/petroliun

Petroleum til en Zibro. Billig hvor ?
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Onkel Harald til under 300,00 kr. for 20 liter.
du kan også fyre med petroleum som er endnu billigere. købes på udvalgte tankstationer.
Skrevet af sluppermand på 21 sep 2013 09:13
du kan også fyre med petroleum som er endnu billigere. købes på udvalgte tankstationer.
Gammeldags petrolium kan ikke anbefales til de nye ovne, det stinker ganske skrækkeligt og soder også en del. Zibro ovne  eller dem der er beregnet til at bruge inden døre uden aftræk, egner sig kun til den rensede tybe brændstof der desværre også er noget dyrere.
For 50 år siden fandtes nogle ovne der hed Bezovne, de kørte på gammeldags petrolium og var livsfarlige da de afgav meget store mængder kulilte og svovl ved forbrændningen. Mange menesker døde efter at have brugt ovnene i lukkede omgivelser, hvor de blev brugt til opvarmning og menesker lagde sig til at sove medens ovnen var tændt.

Hej.
Ja, da far var dreng var petroleum det billigste benzin/olieprodukt og var til massernes opvarmning, måske mest i byerne.
Som gammel primustosse kvier jeg mig ved at købe det til kr 20 pr.l, men de kan så også køre på diesel, så det går nok.
Jeg synes jeg har set, det kan være et garantispøgsmål for ovnen, måske mest Zibro, men der må ligge nogle erfaringer, der måske kommer op.

mvh

 varmetossen

Som gammel Primus tosse, burde du så også vide at dysen i en primus holder dobbelt så længe med det rene petroliums produkt, sagde en som altid har brugt primus på ferie turer
Skrevet af Håndværkeren på 21 sep 2013 10:29
Gammeldags petrolium kan ikke anbefales til de nye ovne, det stinker ganske skrækkeligt og soder også en del. Zibro ovne  eller dem der er beregnet til at bruge inden døre uden aftræk, egner sig kun til den rensede tybe brændstof der desværre også er noget dyrere.
For 50 år siden fandtes nogle ovne der hed Bezovne, de kørte på gammeldags petrolium og var livsfarlige da de afgav meget store mængder kulilte og svovl ved forbrændningen. Mange menesker døde efter at have brugt ovnene i lukkede omgivelser, hvor de blev brugt til opvarmning og menesker lagde sig til at sove medens ovnen var tændt.


Jeg har i flere år brugt petroleum i min ovn, uden at det soder eller stinker mere end "Zibro-olie" som også har været prøvet. Det stinker da om noget, ved opstart og stop.  .  .  .Jeg tror nok jeg fortsætter med petroleum.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis