Olie/petroliun

Petroleum til en Zibro. Billig hvor ?
Petroleum til en Zibro. Billig hvor ? Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Petroleum er et rent produkt allerede ved raffineringen. Det er destillatet mellem benzin og dieselolie, og kaldes ofte kerosene. Dets mest almindelige anvendelse er som brændstof til jetmotorer. Til dette formål kaldes det Jet A1. Eneste forskel er, at der er en meget stram specifikation for flybrændstoffet, f.eks med hensyn til vand, cloudpoint (den temperatud´r, hvor der udfældes fast parafin etc) og flammepunkt.

Der er ingen risiko ved at bruge petroleum i stedet for lampeolie og hvad diverse brændsler ellers hedder. Svovlindholdet er det samme, og der er ingen forøget risiko for kulilte. hvis det er en lampe med fri væge a la en flagermuslygte, så er der ingen risiko.
Kulilten kommer ved forbrænding i underskud af ilt og har ikke i sig selv noget med petroleum kontra lampeolie etc at gøre.
Petroleum har en karakteristisk duft som fra en jetmotor, når det brændes. Om man kan lide den eller ikke er en smagssag.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Chr, nu tager jeg den nemme løsning i stedet for at gå på det selv, men du lader til at have været der.
Kaminbrændslerne siger: 80% mindre svovl, og så lige hvordan det er i dag, hvor det er letdiesel på tanken i forhold til petroleum.
Dieselen har stadig nogle smøreegenskaber, der er nødvendige for pumpen.
Findes der skema over fordampning, flammepunkter og renhed.
Lampeolie f.eks. kan - næsten - ikke brænde selv, der er for meget vand i. Har sådan en  biobrænder-frederik i vindueskarmen  - det sku jo prøves, og den giver en vis indikation af forbrændingen af de forskellige ting.

mvh


 varmetossen

Nu kan det sådan set også være lige fedt, for Finderup har forlængst tabt interessen for den bold han kastede i luften, han er af den type der burde skamme sig
Hej ?? Til Håndværkeren, hvad skal jeg skamme mig over, jeg stiller et spørgsmål, får ikke svar på det jeg spurgte om. Måske ikke tydelig nok, så om igen hvor kan man købe alm. petrolium.
finderup
Hej.
Det ser ud til dagsprisen er ca 14 kr, men jeg kan ikke finde nogle salgssteder, men jeg kan jo så heller ikke se hvor du er interesseret i at købe det.

mvh

 varmetossen

Skrevet af FINDERUP på 22 sep 2013 19:20
Hej ?? Til Håndværkeren, hvad skal jeg skamme mig over, jeg stiller et spørgsmål, får ikke svar på det jeg spurgte om. Måske ikke tydelig nok, så om igen hvor kan man købe alm. petrolium.
finderup

Skal du virkelig bruge 11 dage for at fortælle det ?????
Jeg fortalte dig det dagen efter du stillede spørgsmålet
Skrevet af Klaus Lundstedt på 22 sep 2013 23:20
Hej.
Det ser ud til dagsprisen er ca 14 kr, men jeg kan ikke finde nogle salgssteder, men jeg kan jo så heller ikke se hvor du er interesseret i at købe det.

mvh
Salgs stederne er olie firmaer der leverer olie til fyrings brug, og mindste købet er som regel 200 L.

Hej.
Kom lidt rundt i denne forbindelse, og fandt denne side:
eof = energi- og olieforum (kan ikke finde ud af det der med links), for dem, der evt. er interesserede i lidt statistik, historik og opdaterede emner.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis