farve beton på stenmur

hej overvejer at lave et højbed i forskellige sten, jeg finder på dba, fordi det er billigt og uensartet og så pudse dem op som en mur. men hvordan får jeg en flot stenmur ala viste billede og hva skal jeg være obs på
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du blander ren cement op i vand så du får en tynd vælling lignende substands, det svummer du blot på med en blød kost.
ok. tænker bae hvis jeg nu bruger uensartet sten. som i nogle fundablokke i bunden og nogle herregårdssten og måske fundablokke længere oppe så er det samme fremgangsmåde som du skrev?

hvis jeg vil have bedet op i ca 70 cm højde hvor langt skal jeg så grave ned og hvordan med forarbejdet. egentlig er det jo ikke så stort et problem hvis det sætter sig lidt, men skal jo helst heller ikke revne
ok takker. så er det blot at grave ca 10 cm ned under jordhøjde og ligge sand som stampes og så bygge på dette lag
Hej.
Der er flere muligheder i dette.
Hvis du tænker på en farvet mur er svumning med cement ikke godt, da det ikke modtager andet end maling når det er størknet.
Du kan mure op med kalkmørtel, og svumme med tynd mørtel, vælling nærmest. Så får du en overflade, du kan farve ved kalkning med farvet kalk, eller du kan pudse med farvet mørtel.
Du kan også godt farve med linolie med jordfarvepigment, hvis du har brugt kalkbaseret puds eller svumning.
(og jordfarver er ikke kedelige)

mvh

 varmetossen

farven skal blot være ala på billedet sten vil jeg lime sammen med fliselim alfix den sorte og så give dem en tur der giver denne grå overflade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også