Eternit igen igen.......

Mit tag, monteret i 2000, smuldre og Cembrit vil efter besigtigelse sandsynligvis betale nye tagplader, men ikke håndværkerudgifterne, da tømrermesteren der i sin tid monterede taget, ikke har fulgt tagfirmaets forskrifter og mont. udluftningshætter i et vist antal af rygningerne. Mit spørgsmål er:

Kan jeg "gå efter" tømremesteren og forlange at han laver arbejdet, eller........?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da godt prøve, men jeg tror ikke på at du får noget ud af det, især da det er lavet for 13 år siden. Vær hellere glad for at du får erstattet pladerne og find så en håndværker til at monterer dem.
Syntes klart du skal gå til ham da han ikke har lavet taget korrekt. Det er en fejl og mangle som skal udbedres. Selv om det er 13 år siden er det jo stadig ikke lavet rigtigt og derfor skal han selvfølgelig betale arbejdslønnen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du mener altså at når din bil s garanti periode er udløbet, så skal mekanikkeren bare lave den aligevel på egen regning ?
Det samme gælder på et tag, 2 års garanti mod fejl og mangler, ellers ville mange håndværkere lynhurtigt gå konkurs.
Skrevet af Fiahgt på 13 sep 2013 15:45
Syntes klart du skal gå til ham da han ikke har lavet taget korrekt. Det er en fejl og mangle som skal udbedres. Selv om det er 13 år siden er det jo stadig ikke lavet rigtigt og derfor skal han selvfølgelig betale arbejdslønnen.

Nej, det skal han ikke, han hænger kun på den i 5 år.

Og nu du alligevel skal have skiftet taget igen, så overvej et andet produkt end eternit, hvis du vil have noget der holder over 15 år
Du kan klage i op til 10 år over håndværk iflg Forbrugerklagenævnet.

Så tyder på at du kommer til at æde den selv mht arbejdslønnen...

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Bolig-og-fritid/haandvaerkere/Hvor-laenge-kan-du-klage?tc=C69A0CBD2BEA4E2CA03E14CAFA2F861E
Annonce
Hej pahawi jeg har samme problem som dig hvad angår Cembrit og vi er nok ikke de eneste men jeg kan ikke se hvornår deres montagevejledning er lavet men hvis jeg kigger på alle eternit tage omkring hvor jeg bor kan jeg ikke se en eneste med udluftning på taget. Jeg kunne kun få de plader som var synlig beskadet og nye rygninger per kulance med krav om udskiftning indenfor 14 dage efter materialet er leveret.
Jeg har ikke godtaget tilbuddet da jeg mener det er en tilsidesættelse af deres garanti. 
Er der nogen der kender det juridiske spil i sådan en tilfælde? 

EHJ
Hvis Cembrit yder fx 15 års garanti så er der noget at komme efter, men ellers ikke.
Tak for svarene. Lader til jeg selv må til lommerne......
Du forsøger altid at bortforklare det med manglende ventilation, utroligt nok så kan andre produkter godt holde under samme forhold.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis