Vandafbryder på badeværelset

Jeg skal have skiftet armaturet til håndvasken på mit badeværelse, men kan simpelthen ikke finde afbryderkontakts til det kolde vand. På varmtvandsslangen er den lige under vasken, men det er ikke tilfældet for den kolde. Røret kommer ind fra oven, skiller af til bruser (hvor der sidder en afbryder lige efter forgreningen)' skiller af til toilet (igen med afbryder) og fortsætter det sidste stykke til håndvasken. Kan afbryderen se anderledes ud? Eller kan der være en hovedafbryder et andet sted? Jeg er helt ny ud i sådant gør-det-selv arbejde.....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Måske håndtaget ikke er monteret på lukke ventilen, så kan den være lidt svær at få øje på.
Så kunne den se sådan her ud:


mvh jens
Tak for svar. Jeg kan ikke få øje på en sådan, Jens. Er det muligt, at der ikke er en afbryder? Jeg bor i lejlighed, så jeg går ud fra, at en hovedafbryder lukker for vandet i hele opgangen :-) Er det på nogen måde muligt at skifte armatur uden? Jeg har været lidt ude i at holde slangen ned mod toiletkummen og bukke slangen sammen, så vandtrykket mindskes. Er det helt vanvittigt?
Jeg tror ikke der er nogen god ide, at undlade at lukke for vandet, der vil altid være en risiko for at du kommer til at lave en lokal oversvømmelse.

Er der ikke en visevært, der kan assistere, med at få lukket for vandet. 
Vi har desværre ingen vicevært, som kan hjælpe. Det undrer mig bare, at der er ventiler på alle de andre - bare ikke lige på det kolde vand til armaturet... Der er måske ingen vej uden om at få en vvs'er til at kigge på det:-(
Annonce
Du kan evt. lægge et billede op af installationen her, så er det måske en som kan se om der er mening i galskaben. Det kan godt være lavet uden hane til at lukke for det kolde, men det lyder da lidt underligt, når det er på det varme.

Du skriver at røret kommer ind fra oven. Kommer det et andet sted fra i lejligheden? Der kunne måske være en hane i køkkenet eller lignende?
Har du kigget i køkkenet. Der måske en stophane under vasken

 

har du en vandmåler tilknyttet til lejligheden? så sidder stophanen typisk der.
Det er desværre ikke alle steder der er vandmåler til hver lejlighed.

edit: og ellers spørg en af naboer der har boet der længe om de ved hvor man lukker for vandet.
Jeg synes, jeg har prøvet alle de haner, der er i køkkenet. Ingen af dem virker. Jeg har taget et billede af rørene under vasken, men kan ikke gennemskue, hvordan jeg lægger det ind her på tråden. Hvor pokker er den knap?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis