Fjernvarme problemer efter udskiftning af veksler og termostat

Hej - Jeg er blevet anbefalet at spørge herinde, da jeg er løbet ind i en udfordring omkring noget VVS og fjernvarme.

Kæresten har for nyligt haft en VVS'er ude og skifte en varmeveksler på hendes fjernvarme, da den gamle var GAMMEL og åbenbart proppet helt til. Det har så vist sig at være en lidt kedelig oplevelse med firmaet hun valgte, da de har rådgivet forkert og har prøvet at fralægge sig mest muligt ansvar. Lang historie.

De har sat en for lille veksler på (en 20 pladet, hvor der skulle have været en 30 pladet) - Dette har medført at der kommer et "KLONK" hver gang der slukkes for det varme vand. -Hvorfor sket dette? Og er det noget der kan være til skade for systemet?
Firmaet har indvilliget i at den skal skiftes, men det vil stadig være rart at vide om vi skal være opmærksomme på eventuelle følge-ting.

Da de skiftede veksleren testede VVS'eren efterfølgende om der kom varme i en radiator - Dette gjorde der, men det kneb stadig med varme i vandhanen(??). Han fejlsøgte og mente at også "termostaten" skulle skiftes. Det blev den og efterfølgende kom der også masser af både tryk og varme i hanerne. Men nu her forleden, da det var køligt og der skulle tændes for varmen hos een af ungerne, kom der ikke varme på radiatoren. De andre blev også lige testet, men heller ikke her er der varme på. -Noget bud på hvorfor ikke?


Som sagt har det ikke været den mest betryggende oplevelse med denne her VVS'er, så vi vil gerne være så godt rustet som muligt når de skifter veksleren og skal se på hvorfor der nu ikke kommer varme i radiatorerne, så der ikke pludseligt lander en ekstra regning for de retter op på deres egne fejl.


Håber der er klogere hoveder herinde, end hvad jeg lige kan klare 


Den termostat der er blevet skiftet - Og en gammel nedenunder jeg heller ikke ved hvad er til

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sker ofte det at stiften inde i thermosten der åbner og lukker for vandet sætter sig i løbet af sommeren, det er ret enkelt at reparere. Tag selve thermostaten af (plastikdelen) under den sidder stiften, den skal lige have noget gymnastik, et lille let slag med en hammer og så frem og tilbage nogle gange, på med thermostaten igen og så virker det igen.
Ps. på nogle thermostater er de låst fast af en lille umbraci skrue, den skal lige løsnes .
Der kan også være kommet luft i systemet i forbindelse med at det som er lavet. Så udluft alle radiatorer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis