Ikke-giftig spartel/lim?

Hej,
Jeg er igang med at lave en vaporizer efter denne vejledning:
http://tehvaporizer.blogspot.dk/
(En vaporizer er kort fortalt et apperat som bruges til at fordampe en substans fra forskellige urter, f.eks pebermynte, så den kan inhaleres, altså en slags aromaterapi. Når man bruger en vaporizer ryger man ikke, og mange af de skadelige effekter som rygere mærker findes ikke hos dem der bruger vaporizer.)

Jeg mangler dog noget materiale til at holde sammen på tingene. Det skal være noget 100% ikke-giftigt, da jeg jo skal indånde dampene fra kammeret, og helst noget spartelmasse-agtigt, da loddekolben osv. skal holdes på plads...
Nogen forslag? På forhånd tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad består det du vil sammenføje (lime) da af? (hvilket materiale)

Tror dette er ret afgørende, inden der kan gives råd ang. hvilken lim der skal/kan/må anvendes.

Lim er der rigtig mange forskellige ting, ( ben-lim, hare-lim, hud-lim,som var varm-lim som snedkeren havde i limpotten på ovnen, (i vore forfædres tid), kasein-lim som så vidt jeg husker er lavet af mælkeprodukter (kærnemælk), pva-lim Polyuhritan ( er i tvivl om hvordan det staves) også kaldet Pu lim som hærder (skummer op) ved hjælp af fugt i de materialer indeholder ellers påføres lidt fugt inden limning, ellers virker denne ikke, + mange flere som jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Dertil kommer 2 komponent lim (kemi) epoxy "kit" som sælges i stænger, som skæres af i det stykke man vil bruge & æltes (fås f.eks i Biltema), Araldit (handelsnavn) som også er 2 komponent osv. for at nævne nogle få jeg lige kan komme i tanke om.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej maskinsnedker,
tak for dit svar, spændende med lidt historie :-)
Det er lidt forskellige materialer der skal limes sammen, både metal, træ og plastik, så det skal være noget der fungerer all-round, og vigtigt at det kan tåle opvarming (fra loddekolben) samt at det ikke er giftigt eller afgiver giftige dampe....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også