Udhæng/underbrædder

Hej alle,

I forbinderse med opsætning af underbrædder, har jeg brugt 2,8 x 63 søm (mindste mulige diameter). Problemet er bare at min sømpistol er så kraftig (gas) at brædderne flækker i enderne. Gik derefter over til skruer, men her hænder det også at brædderne flækker.
Min tanke var at gå over til klammer, eller dykkere - spørgsmålet er bare: vil de kunne holde brædderne?

Alternativt kan der jo bores for, men vil gerne undgå dette

Mvh,
Søren
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
find en bore maskine mere og sæt konen til det... det plejer jeg...
jeg plejer at sige, hvis du ikke hjælper til med opgaver på huset gider jeg ikke at lave ting på huset..

Så når vasken er stoppen og fyret er gået ud ved hun godt hvorfor, Så skulle hun nok ha givet mig de tre skruer jeg bedte om der jeg stod på stigen..
Hvor tykke er de underbrædder ?
Jo, det er korrekt.

Hvis du anvender max. 4.5mm G3 skruer, så plejer de ikke at flække.

Normalt bruger jeg selv 2.5 mm galv søm i Duo fast tromle pistol, og de plejer de at holde til, hvis man husker at holde sømafstanden i enderne.
Hej alle,

Tager lige denne op igen
Jeg er nu færdig med første etape af projektet, og har skruet alle brædder op.. Skal i gang med 2. Etape snart, og vil egentligt gerne skyde alle brædder op.. Derfor mit spørgsmål: vil jeg kunne få det til at holde, hvis jeg bruger 1,6mm x 63mm dykkere? 2 ved hver hæftning?
Grunden er, at jeg synes skruerne ikke bliver så pænt som forventet, og de søm jeg har til min sømpistol flækker brædderne.
Jeg tænker jo at rustik lofter sagtens kan holde med dykkere, og underbrædder vejer jo som sådan ikke mere...

På forhånd mange tak for hjælpen.

Søren
Det var også meningen.. Det var mere om dykkere var "stærke" nok.. Og dykkere er lidt pænere end skruer (efter min mening :-))
Nu kan jeg ikke huske tykkelsen, men jeg købte nogle rustfri stifter hos Harald Nyborg, de var så tynde, og der var ikke rigtig noget hoved, de holder ingenting.
Så købte jeg en Tjep pistol, og dykkere i rustfri der passer til, de er tykkere og med lidt hoved, de holder fint.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis