Trafik signal

Hej. Jeg har anskaffet mig et trafiksignal gennem mit arbejde. 
De kører jo på en styrings maskine. Jeg skal have lavet det sådan at det skifter som et rigtigt kryds. Jeg er indtilvidere kommet dertil hvor jeg har fundet ud af at det skal være noget elektronik på en printplade. Da jeg ikke kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre med alm. relæer.  

Signalet kører på 230V og bruder 39W med alle tre lamper kørende samtidigt. 
Nogen som har et forslag til hvordan det skal gøres eller kunne gøres?

Jeg har set lidt på et sæt fra Velleman som hedder MK131.
Det kører dog kun på 9V men man kunne jo bare tage en af de fire sider og smide tre relæer på men kommer højst sandsynligt ikke til at virke.


Elektriker
"Alt er volt"
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En mulighed kunne være at købe en lille arduino.
Der findes færdig sw til den, hvor den kører som trafiklys.
Det kræver selvfølgelig at du har mod på at rode lidt med computer...
Overgangen fra 5V til 230V kan du klare med nogle USB strømskinner, så er du fri for at rode med farlige spændinger

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Ja det var jo altid en mulighed
Så kan man jo også ændre lidt på opsætningen til andre lejligheder
Eller kunne men måske også bruge de der SSR relæer, nogen som har erfaringer med dem?

Elektriker
"Alt er volt"
Hej Maar..
Hvad skal signalet bruges til? Hvis man da må spørge om det.. Kan jo være det er til og sætte foran soveværelset så den næste ved hvornår hun må komme ind for så skal du nok have den røde til og lyse lidt længere tid ind den grønne... hehe
Men min første tanke var hvis ikke du vil til og lave en printplade (kan sikkert også løses nemmere) men en dmx styreenhed. Og udgang til dmx fra hver lampe. Man kan jo vidt jeg ved få en dmx der slukker for strømmen til den enkelte lampe da jeg ikke går ud fra lampen er udstyret med dmx. Og så skal du bruge et dmx kabel og en dmx controller. På en billig model kan du ofte blot styre hvor lang tid du vil have der skal gå før den skifter til næste lampe. Imens du på en lidt dyrere usb dmx dongle kan styre intervallet via din computer. Dmx er det man bruger til styring af diskoteksudstyr. Hvad du skal bruge kan sikkert findes på dba, soundstorexl.dk el thomann.de
Hej BTA.
Godt forslag til brug, men det er til min fætter på 6 år, han er lidt bil nørd og har lovet ham en signal. så han kan have et rigtigt l"yskryds" ude i gården
Det skal helst ikke være DMX, Det skal være noget som man kan tænde for og så kører det bare. 
Har tænkt at der kan bruges en MK131 og 3 par Solid State Relæer. 

Elektriker
"Alt er volt"
En update på emnet;

Jeg har valgt at bruge en Arduino Duemilanove og 3 stk 230/10A relæer som er direkte kompatibel med en Arduino.
Der er brugt et 12V bil batteri og en inverter og en USB strømforsyning.

Elektriker
"Alt er volt"
Annonce
super løsning :-)

Venlig hilsen/Best regards 
Mads Rindom Lund 
Youcontrol.dk Aps 
Kirsebærvej 44 
DK 8600 Silkeborg 
CVR - 34692904 
+4520275925 
[email protected] 
www.youcontrol.dk

oplagt og bruge arduino, pærerne kunne være 12v led

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis