Afmontering af GU10 halogen spot?

Hejsa

Står og makker med at skifte en halogen pære i mit badeværelse.
Men det har vist sig at være en større opgave :| ...

Jeg læste en anden tråd om emnet, hvor der stod den bare skulle drejes 1/5del mod uret, det prøvede jeg men uden resultat, jo at jeg har fået trykket pæren op, men sidder stadig fast i fatningen går jeg ud fra..

Som i kan se på billedet kan jeg trykke pæren 1-2 cm op i "huset" den sidder i. Hmm den kommer hvertfald ikke neden ud eftersom der sidder sådan en metal ring med en vippe anordning i så man kan vinkle pæren hvor hen man vil ha lys. Men mon den så skal med ned for at det lykkedes?

Spørgsmålet er så hvordan jeg lige får den ud så jeg kan byt til nyt ?

På forhånd tak,
Mvh Rasmus

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hat TIT haft problemet, vi har haft et par forskellige slags spot i firmaet, og en af den slags blev en smule deforme, jeg formoder det er pga. varmen, så det er nærmest umuligt at få pærer ud.
enten skal der vold til ellers skal du have spotten ned

kan ikke rigtig se det på billedet, men næsten alle spot er der en lille metalring under pæren, går ud fra du har fjernet den hvis den er der

 

Synes ikke at kan se nogen metal ring :-) men der er den vippe anordning pæren sidder i. Har prøvet at dreje pæren men den kan ikke komme ud af den vippe "ring" må næsten gå ud fra at den skal med ned?
Man kan lige skimte at den kan vippe over de to punkter i toppen af den og i bunden
prøv at trække hele spotten ned, så kan du sikkert gjeje den

hvis den sidder fast med fjedre, så pas på fingrene,
men eller hvis det sker ved det første spot at du får fingrene i mellem, så husker du den ved den næste, det er sikkert

btw, du skal have pæren ud inden du kan dreje den ud af fatningen, ihvertfald med de spot jeg har arbejdet med.

så når du får pæren ned kommer der en ledning ned med en fatning i enden, derefter kan den nemt drejes ud

 

forresten kom lige i tanke om jeg har fået pærer ud hvor spotten var defor med en sugekop på pæren.

det skal endnu engang siges, jeg kender ikke lige den model du står med, så om den bare skal trækkes ned er jeg usikker på

 

Hej tak for hjælpen, jeg må hjem og prøve :-)
Ka' godt være jeg spørger dumt, men kan jeg godt bare trække hele klumpen ned fra loftet uden at ødelægge noget :-P ?
Annonce
jo, sys jeg jeg har sagt flere gang

 

lampen bliver holdt oppe i hullet af to fjedre. træk du bare i kransen

 

Skrevet af uldal på 10 sep 2013 21:53
lampen bliver holdt oppe i hullet af to fjedre. træk du bare i kransen
Ja men pas på fingrene

He he, na nemli ja!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis