Returvandstemperatur - Fjernvarme..

Hej.

Er der nogle der kan svare mig på, hvad returvands temperaturen burde være, hvis det man får ind er ca. 60grader?

Jeg syntes nemlig min er ufattelig høj og der er kun ca. 10 graders forskel?

Returvandet fra mit gulvvarme er meget koldt, men selve returvandet fra min varmtvandsbeholder er meget varm, hvordan kan jeg sænke returtemperaturen , så jeg ikke får en regning?

Be Smart - Not Stupid..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skulle da gerne sidden er retur ventil på varmvandbeholder og lukke nå den er varm nok.hvis der ikke gør det så få monteret en hurtigst muligt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Golf, jeg mener at det returvand som løber tilbage til fjernvarmen fra varmtvandsbehiolderen, er varmt, mit gulvvarmesystem er helt koldt, men min retur varme er på ca.58 eller noget i den stil og fremlløb er 68..


Be Smart - Not Stupid..

grunden til at dit retur vand er så varm er sikkert pga at den ventil der sidder på varmvandsbeholder ikke virker dvs at vandet løber lige igennem varmvandsbeholder uden at afsætte varmen til brugsvandet men prøv at tage et billede at din installation så er det meget nemmer at hjælpe

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
ja få tjekket din returvand fra varmvands beholderen hvor varm er vandet i din varmvand beholder?

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

Hej Lyst,

Fladt lige over dit indlæg da jeg søgte info - jeg ved ikke om du kan bruge dette link til noget, men det omhandler netop tilbageløb af vand til varmeværket:

http://klittens-tomrer.dk/vil-du-1000-kr-til-sjov-og-ballade/

God weekend, når du kommer dertil.

Klittens Tømrer

www.klittens-tomrer.dk


Du skal levere en afkøling på 30gr. i snit pr. år. Dit forsyningsselskab forpligter sig til at levere en vis temperatur ind i dit hus, og det er så dit ansvar at udnytte det bedst muligt. Så hvis afkølingen på 30 gr ikke kan opnåes pga. f.eks for lav forsyningstemperatur "mangler du" nogle grader i toppen, og kan derfor ikke leverer afkølingen. I så fald skal du kontakte forsyningen først. Fjernvarmeforsyningen sænker gradvist fremløbstemperaturen pga af krav om CO2 besparelser og denne gradvise sænkning stiller højere krav til forbugernes installationer, som får sværere ved at udnytte fjernvarmen effektivt. Derfor skal man indstille sig på som fjernvarmeforbruger, at der skal foregå en løbende opgradering til f.eks ny vandvarmer og evt. størrer radiatorer. I forhold til varmen kan man måske efterisolerer istedet, men for varmtvandsforsyningens vedkommende vil det kræve fornyelse.

Nygaard Vvs, Åbyhøj/Aarhus
Telefon: 86299133
[email protected]
www.nygaard-vvs.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis