Fjerne antenne fra hustag

Hej,

Jeg skal ha' fjernet min gamle antenne fra taget og vil i den forbindelse høre om der er gode råd for hvordan jeg lukker hullet i selve antennemasten når jeg har skåret den ned til hvor den går gennem taget. Findes der en form for hætte man kan sætte oven på, eller hvordan?

Er der iøvrigt noget jeg bør være opmærksom på ved sådan en opgave?

På forhånd tak.
Mvh
Caponico
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Caponico

Er det ikke muligt at fjerne hele røret, og så bare skifte det tegl, eller den plade, som røret gik igennem. ?

Mvh Dan
Umiddelbart er det et lidt større arbejde da jeg i så fald skal skifte teglene omkring masten og det kræver at jeg udskifter mørtel og understrygning osv... Jeg vil som en midlertidig løsning blot skære antennen ned og blokke masten med et eller andet så der ikke komme regnvand gennem masten.
En plastikpose og gaffa tape:-)
Kan du ikke gå ned til din lokale smed/blikkenslager og se om han har en DBI-dut, der passer - de koster ikke mange ører.

Eller måske en dupsko. De kan naturligvis også købes online - men det er en vittighed i fragt ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

En DBI dut... Den måtte jeg lige google Det ser ud som en go løsning, og en kende mere elegant end plastpose og gaffatape. Tak for svar.
Mvh
Caponico
Annonce
Triax laver tophætter i 38/42/50mm til formålet.
En 1" slutmuffe fyldt op med silikone... så er den ged barberet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis