Køb af ny brændeovn

jeg vil gerne have ny brændeovn.... og ved ikke hvilken jeg vil have

jeg har dog nogle ønsker

gerne max. 20.000 (plus minus)  ... dog må den gerne koste meget mindre

jeg vil gerne have MASSER fedtsten da jeg ikke altid er hjemme og den "gratis" varme de giver er jo bare en kæmpe fordel

rummet den skal stå i er ca. 35 kvm.. men jeg regner med at lave varmeflytning ved ventilator lige over ovenen og ud i min entre hvor der ingen radiator er (med en trappen til 1. sal)

mit hus er 80 kvm. i plan... med kælder og 1. sal (så 160 kvm plus kælder)....  ovnen skal stå i stueetagen

gode råd til ny ovn, og hvad i ellers kan finde på modtages gerne

Martin

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en lotus ovn model 2060, den virker fint, det eneste minus er måske det lidt gamle design, men de laver jo mange nyere ovne som ser lidt mere moderne ud hvis man er til det. vi har boet her i 4 år, men ovnen er fra 2005, og der er vist ikke skiftet noget på den, så den er rimelig holdbar..

varmen fra fedtsten er vel egentlig ikke gratis, du har betalt for den du får den bare lidt langsommere
Ja, jo flere fedtsten på ovenen, jo længere opvarmningstid er der også, så helt gratis er den jo ikke, men det er godt til at holde en jævn temperaur over længere tid, også holder den selvfølgelig på varmen et godt stykke tid.

20.000,- er et højt budget, så ingen problemer med at finde noget i prislejde, det er mere hvilket design i selv ønsker, der afgør hvad i skal vælge.
jeg kan stærkt anbefale en svendsen ovn, hertil kommer mange lækre detaljer som bageovn, fedtsten, gris, om muligheden for at fyre med koks.
har selv haft en i 7 år nu og det er evighedsmaskine.
Hej.
Sørby smedie lavede for år tilbage en ovn med pyrolyseforbrænding, mulighed for vandgris, glaslåge og fedtsten. Jeg kan ikke lige finde ud af, om de stadig gør det, men kan findes på: Sørby vvs

mvh 

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis