Returvands temperatur - Fjernvarme.

Hej.

Er der nogle der kan svare mig på, hvad returvands temperaturen burde være, hvis det man får ind er ca. 60grader?

Jeg syntes nemlig min er ufattelig høj og der er kun ca. 10 graders forskel?

Returvandet fra mit gulvvarme er meget koldt, men selve returvandet fra min varmtvandsbeholder er meget varm, hvordan kan jeg sænke returtemperaturen , så jeg ikke får en regning?

Be Smart - Not Stupid..

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lyst på 08 sep 2013 12:28
Hej.

Er der nogle der kan svare mig på, hvad returvands temperaturen burde være, hvis det man får ind er ca. 60grader?

Jeg syntes nemlig min er ufattelig høj og der er kun ca. 10 graders forskel?

Returvandet fra mit gulvvarme er meget koldt, men selve returvandet fra min varmtvandsbeholder er meget varm, hvordan kan jeg sænke returtemperaturen , så jeg ikke får en regning?
Returvandet bør være så koldt det er muligt.

Den er alt for høj.

Der burde sidde en termostatstyret ventil a la en radioatorventil. Den skal justeres så der ingen gennemstrømning er når vandet i varmtsvandsbeholderen er varmet op, typisk 5 grader under fremløbstemperaturen, dog aldrig under 55 grader.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Returen fra varmtvandet bør komme ned på ca 35º og fra gulvvarmen bør den komme ned på 25-35º afhængig af udetemperatur og husets isolering.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej under min varmtvandsbeholder er der en hvid termodragt som går fra 40-70 er det den der skal bruges til at justere retur temperaturen fra varmtvandsbeholderen?

Kan det ikke passe fjernvarme anlægget gerne vil have vandet ca. 30grader?

Be Smart - Not Stupid..

prøv og stille termostaten på ca 55 og se om det hjælper på problemet.hvis det ikke hjælper er ventilen def .de tal der står på retur ventilen er endelig den temp der er i varmvandsbeholder.det skal nok passe at fjervarmen gerne vil have en retur på ca 30 retur til værket men det svinger lidt fra værk til værk

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Golf kan jeg ikke bare sætte varmtvandsbeholder beholderen til 40-45g? Så passer retur med omkring de 30grader?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
40-45 grader er for lavt, der kan vokse bakterier i rørene, bl.a. legionella.
Hvad siger du der er galt hvis den ik køler nok så?

Be Smart - Not Stupid..

Det der er galt er at din ventil er i stykker måske er det nok bare at skifte selve termostat hovedet.
jeg har en mistanke om at din temp i beholder er betydelig varmere end termostaten angivere. dvs at hvis du feks nu sætter den på 55 grader så vil ventilen måske først lukke når at vandet er 75 grader som ikke kan lade sig gøre da dit fremløb kun er 60 grader.derfor vil vandet bare blive med at strømme igennem beholder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis