Udendørsbelysning med sensor og konstant strøm

Hej.

Jeg har nogle lamper på min carport som er forbundet med to sensorer (det hele er samlet i én fordelingsdåse og uden nogen afbryder). Jeg kunne godt tænke mig at indsætte en afbryder så jeg kunne vælge at have lyset tændt konstant eller have det styret af sensorerne.

Jeg tænker at det er noget med at indsætte en afbryder på den tændledning/mellemledning fra sensorerne til lamperne? Eller?? :-).
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, den tændledning der går til lamperne, er den du skal bruge til en afbryder, sammen med fasen.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Ja.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hvis samledåsen sidder i nærheden af det sted du vil have din afbryder, så er klart det nemmeste at trække et kaben mellem afbryder og samledåse,

du skal bare bruge en 1polet afbryder (normal) og 3 ledet kabel.

du skal så bare forbinde den ene ledning i dåsen til fase og den anden til tændledningen.
og i afbryder skal de 2 ledninger på hver deres klemme

 


Skrevet af kuchenmeister på 08 sep 2013 00:26
hvis samledåsen sidder i nærheden af det sted du vil have din afbryder, så er klart det nemmeste at trække et kaben mellem afbryder og samledåse,

du skal bare bruge en 1polet afbryder (normal) og 3 ledet kabel.

du skal så bare forbinde den ene ledning i dåsen til fase og den anden til tændledningen.
og i afbryder skal de 2 ledninger på hver deres klemme

Men løsningen er vel den samme?
Annonce
Skrevet af steelman på 08 sep 2013 00:33

Men løsningen er vel den samme?
Ja det er det. Same same om afbryderen sidder lige ved siden af, eller om du plceren den langt væk. Bare du sætter fasen i den ene klemme i afbryderen, og mellemledningen til lamperne i den anden.

yep, ville bare forsøge at gøre det så simpel som muligt for trådstarter

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis