Brummende vandhane

Hej alle!

Jeg har med interesse læst indlæggene om "Hjælp - brummende vandhaner" fra juli 2012 og "Brummende vandrør" fra november 2012.

Vi har et tilsvarende problem i forbindelse med vores køkkenarmatur. Det drejer sig om et Venus 2-grebs køkkenarmatur fra Damixa der brummer ganske forfærdeligt når der åbnes kraftigt for den kolde hane. Når der åbnes lidt for den varme hane, så holder det op. Hvis man ikke gør dette og lukker for det kolde vand, så fortsætter det med at brumme.

Der er ikke det samme problem med vores badeværelse og bryggers armaturer.

Vores vandværk har lige skiftet vandtilførselsledninger i hele området, og jeg har tænkt på, om dette har medført et større vandtryk? Kan det have nogen betydning?

Vi overvejer kraftigt at udskifte vores køkkenarmatur, men jeg har næsten lige sat nye ventiler i. Det var dog ikke i denne forbindelse af brummeriet opstod!

KJM0902
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til glæde for de der måtte løbe ind i samme problem, kan jeg oplyse, at vi nu har udskiftet køkkenarmaturet.

Vi fik lokaliseret fejlen til armaturets varmtvandsventil, der må have en defekt. Vi kunne standse brummeriet ved at trykke ned på håndtaget til det varme vand. Men det var selvfølgelig lidt underligt, at det kun brummede, når vi åbnede for den kolde hane.

En udskiftning af ventilen havde nok været en billigere løsning!

Med venlig hilsen

KJM0902
JA Damixa er bestemt IKKE hvad det har været :-)

Det fikser jeg...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis