Nøddebunde Fra NG 2410 02-01-2001 22:06 Er der mon nogen der har en opskrift på nøddebunde. Altså den slags små"kurve", man kommer fx is i?På forhånd takBirgitte Aarup 1 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 02-01-2001 22:07 Hej Birgitte,Her er et par opskrifter fra et par kogebøger - sådan noget kan jeg ikke ihovedet :-)1. Fra 'Søren Gerikes yndlingsretter'150 g smør150 g sukker1 spsk glukose90 g melSmør, sukker og glukose blandes godt sammen. Melet vendes i. Formes som enca. 2 cm. tyk pløse og lægges på noget bagepapir. Fryses eller køles i ca.tre timer. Derefter kan der skæres skiver af ca. ½ cm. tykkelse, somanbringes med god plads imellem på en bageplade. Bages ved 190 grader til deer gyldne. Tages ud og anbringes på en lille kop som de falder ned om og fårkurvefaconen. Man kan også putte lidt havregryn (10% (af hvad ved jegikke...melet måske)) eller lidt tørret frugt (5% (ditto)).2. Fra 'God mad - let at lave'Nøddekurve 12-14 stk.50 g nøddekerner50 g sukker50 g smør50 g sirup1 tsk stødt ingefær25 g (2½ spsk) melHak nødderne fint. Bland det med sukker, smør, sirup og ingefær. Brug helsten foodprocessor. Bruger du en håndmixer skal smørret være blødt.Vend meleti. Bages i en 8-10 minutter ved 200 grader. Derefter som ovenfor.Personligt synes jeg det lyder lettere at lave nøddekurve end rent faktiskat gøre det. Men jeg synes nok det er arbejdet værd.Lars