Belægning oven på betondæk.

G'morgen folkens. 

Jeg sidder her med kaffen og kigger ud i min indkørelse, og ærger mig over det grimme beton lag der støder op til de pæne fliser. Så nu skal det være, vil have en løsning på bordet, enten en her og nu løsning eller en løsning til foråret.

Beton dækket bruges på nuværende tidspunkt til at køre hen over og ind i garagen, men dette er dog kun til foråret, til når bilen bliver udskiftet, så er der ikke plads til den længere i garagen og det vil udelukket blive brugt til at gå på. 

Jeg er frisk og åben for alle forslag, dog hav i mindte at hverken ryg eller overskuds tid er hvad det har været, så nemme og skånsomme løsninger bliver modtaget med kyshånd. 

- Tanke 1, den nemme og billige.
Kør et par tons Skærver ud over, i 3 cm højde, samt lave en 3 cm høj kant ind mod garagen (så skærverne ikke bliver slæbt med derind). Vandet kan fint vandre igennem skærverne, og de nuværende afløb behøver jeg ikke ændre på. Og jeg har forsat adgang til mine brønde.
*Skærver vil formentligt skyde til højre og venstre så længe vi køre bilen i garagen.
*Beton laget hælder ud fra huset, så er i tvivl om regnen/blæst/sne og is, vil flytte rundt på skærverne (når laget ikke er tykkere) så jeg løbende skal have gang i kosten og feje dem op på plads.

- Tanke 2. (Kogt kraftigt ned, hvis denne løsning vælges bliver det i selskab med en anlægsgartner)
Banke beton laget væk, køre de mange tons på formulderen, opfylde med stabil grus/something og slutte af med 5-7cm skærver. Afløbet foran garagen sløjfes, og de nuværende brønde forbliver i samme højde, blot dækket af skærver.
*Et noget større arbejde, og kan ikke se hvad jeg vinder ved det ud over en masse ekstra arbejde.

- Tanke 3. (Kogt kraftigt ned, hvis denne løsning vælges bliver det i selskab med en anlægsgartner)
Banke beton laget væk, køre de mange tons på formulderen, opfylde med stabil grus/something. Hæve afløb, samt brønde så de kommer op i samme højde som flisebelægningen der støder op til (Eller sænke flisebelægningen 4 cm) slutte af med de samme fliser som flisebelægningen der støder op til. 
*Et rigtigt stort arbejde, men vil klart også være det pæneste.

- Tanke 4..... ? (Her kommer i ind i billedet) 

Folk fortæller mig jeg skal gå efter 2'eren og 3'eren, men samtidig kan ingen rigtigt fortælle mig hvorfor nummer 1 ikke vil virke. Så håber i kan bidrage med lidt, så jeg kan blive lidt klogere. 

På forhånd tak. 
(Billeder følger inden for 10 minutter)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billeder:
http://peecee.dk/upload/view/420709 (fliserne til venstre på dette billede, vil ligeledes blive fjernet ved skærver)
http://peecee.dk/upload/view/420710
http://peecee.dk/upload/view/420711


Og så en lille side note. Som det formentligt godt kan læses mellem linjerne, så er jeg selv tilhænger af Nummer 1. Til dels også da pengene ikke er alt for store, og hvis jeg senere hen beslutter mig for at lave det ordenligt så kan jeg snildt genbruge skærverne andre stede rundt omkring ved huset og i haven.
Nu ved jeg ikke hvor kreativ du er, men hvad med at "dekorerer" det støbte område?

Se her

Man kunne eventuelt selv lave nogle puder til trykingen af lidt træ og nogle lister.

Eller støbe dine granitskærver fast...   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
jeg ville hellere leve med det, til en mere holdbar (dyr løsning) bliver mulig, tror ikke det bliver godt med den sandkasse fyldt med skærver,det er ikke noget du bliver glad for i længden, ikke fordi jeg ikke tror nr 1 er en løsning, tror faktisk godt du kan det.Du skal bare være 120 % sikker på at dit dræn ikke stopper til af alle de skærver.
Jeg kan bare godt lide at gøre tingene ordenligt fra starten, så man ikke skal lave det hele om senere.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
#Pink.
Rigtigt fedt forslag, men tror det bliver for omstændigt og tror ikke jeg vil kunne gøre det lige så godt som i videoen, man skal jo kende sine begrænsninger

Mht. At støbe skærverne fast, er også en tanke der har strejfet mig, men det vil give problemer med at regnvandet ikke kan løbe fra.

#Henrik.
Generelt er jeg personen der køber en dyr vaskemaskine en gang i mellem, frem for en billig årligt. Men lige mht. Det her projekt, så er der så mange penge og ressource krævende projekter der står først.

Mht. Sandkassen, så var det faktisk min forståelse at det er den korrekte både at ligge skærver på, x antal vibreret stabil grus, efterfulgt af skærverne. (Men som skrevet, så vil det blive i sammenråd med en anlægs gartner hvis vi ikke ender på løsning 1)

Mht. Dræn, så er tankerne netop faldet på skærver af netop denne grund da jeg tror vandet nemmere vil kunne dræne af disse, at de ligger mere stabilt kontra perlegrus, og at skidt og møg vil blive fanget på vej derned af. Om ikke andet vil jeg forholdsvist hurtigt opdage at det er stoppet når vandet begynder at vandre ind i garagen.
Syntes faktisk ikke det er så grimt, du kunne jo også male det, med en beton maling eller flise maling eller hvad de nu hedder. Lidt potter med blomster, og lidt andet pynt, så ser det helt anderledes ud. 

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også