Gulv opbygning og kampesten

Hejsa

Er kommet til at købe et gammelt bindingsværkshus fra 1775  Gulvene trænger i den grad til udskiftning, og kan efter optagning i 2 af rummene, konstatere at træ gulvene ligger direkte på strøer i sand, med sand helt op til brædderne  Det er sikkert meget normalt i et så gammelt hus.

Oprindeligt var tanken at grave ud og rette af i sandet, så der var plads til 150mm styrolit og så gulvspån på. Jeg vil ikke længere ned, da jeg så helt sikkert får problemer med inder og ydervægge, der ikke ligger dybt nok. Jeg kan dog ved ydervæggene, se at de sten fundamentet står på, nogen steder kommer meget tæt på færdig gulvhøjde... Hvad gør man så her, hvor der ikke er plads til fuld isolering ? Stenene fylder nogen steder 20-30 cm ind i rummet.

Er der en bedre metode til opbygning ? (Ikke bare brædder på sand igen  

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil stå og kigge lidt på det..

Tænke sikke noget gammel lort, men hvad, det skal jo laves..

Hvis det var mig vil jeg jo gå efter gulv varme i beton..

Så jeg vil ligge hårdt ud med at tænke under støbe dvs væg.

Nok kun mest så jeg kommer under isolering dybte, ville enlig nok bare tag inder vægne altså alm beton murpap og ekspenderene op under muren..
Gulv højden skal jo nok være sammen som bunden er bunden remmen..
Så 2cm gulvbeklædning, 7cm beton, 100+200mm styrolit.

Graver ud hvor du kan til 45-50cm under gulv højde. hold dig 30- 40cm fra væg.
understøt loftet.

understøbning af vægene tag man bare en meter af gangen. altså grav ud støb lad lige et par 10mm tænderstål stikke ud til den næste stykke sokkel til du når hele vejen rundt.

Kampestene ville jeg bare skære af med en vinkelsliber til der er min 15cm under gulv så fyld det op med styrolit kugler.
Kan godt være jeg skulle ud i noget støbning i stedet. Gulvvarme bliver det kun til på badeværelset, da det bliver el-varme...

Det er lidt nemmere at styre isolering rundt om sten, hvis der skal beton på og ikke gulvspån.

 

hvad er opvarmning nu
Det er el & brændeovn.

 

Der hvor der ikke er plads til fuld isolering, anvendes mindre.

Hvor der næsten ikke er plads til isolering, så afskilles det bare fra betonen, men et tynd lag isolerende materiale, som skum underlag eller lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis