Nyt drivhus

Hejsa, som overskriften siger vil vi gerne købe et ekstra drivhus og vi har kigget på det her tilbud som Bilka har pt, er der nogle der erfaringer med det drivhus, kvalitet, holdbarhed osv, det skal siges at vi allerede har et Julilana 9.9m2 hus stående så vi er ikke helt "grønne"

http://www.bilka.dk/tilbud/spar-15-pct-paa-aluminiumsdrivhuse-med-glas/merkur-drivhus-11500-aluminium/p/100018871?point=10&event=39,event28&text=Drivhus

 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ser da godt ud på billedet, altså hvor mange fabrikker laver drivhuse, der kan da umuligt være så kæmpe stor forskel. jeg ville købe det. nu er mit også genbrug brugt 2 gange før, er ca. fra 1940´ne, jeg stiller måske ikke så høje krav.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tror det vil være fint nok. Jeg vil selv foretrække dobbeltdør som en anden siger. Jeg vil også hellere have et stort i stedet for flere små drivhuse. Men det er bare min personlige holdning. Glæder mig så meget til at bygge mit nye drivhus

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det blev så til en uranus 11.5 som akselj også har, aksel hvordan lavede i fundamentet, vi har bestilt det med stålsokkel, men vil ha lavet "grøfter" som kapillær kasserne skal stå i, så noget afstivning er nok nødvendig.

Havde i nogle problemer da i samlede det, og er der noget vi skal være opmærksom på.



 Mvh Dannie

Offshore Elektronik teknikker og elektrikker
Tillykke med købet.

Det er vigtigt at drivhuset står fast.

Jeg har støbt et fundament, gravet til frostsikker dybde, støbt op til 30 cm under niveau og afsluttet med 2 skift leca blokke, drivhuset står på en ramme af 50 x 100 trykimprægneret som er boltet fast på soklen.
Det er nok overkill, jeg har set andre der har sat en træramme på 6 stolpebærere og isoleret mellem dem med løse lecablokke.

Vær meget omhygggelig med soklen, krydsmål skal være nøjagtigt.

Skydedørene kan være lidt tricky, de skal justeres så de hænger på hjulene, hvis de støtter på bundskinnen kan de falde ud.

Vælg en vindstille dag til at sætte ruder i, jeg havde sat to sider i da der kom et kraftigt vindstød, det kostede 12 ruder, de er ikke beregnet til vindtryk indefra.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis