Gipslofter

Hejsa kan nogen hjælpe? Jeg har grimme gipsloftplader i værelserne. Kan man sætte nye gipslofter ovenpå de gamle? For at minimere abejdsgangen, og hvordan gør man?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det bliver lidt vanskeligt, hvis det er sænkede lofter da der så kun er revler som skruerne holder gipspladerne fist i, og hvordan har du tænkt dig at finde dem ?
Slib helere det gamle loft, nye spartel lag og maling, alt andet er fusk og du skal uanset hvad aligevel spartle pladernes samlinger og pladerene hvor der er skrue huller.
Præcis hvordan er lofterne grimme? Er der synlige samlinger, revner ujævnt eller hvordan?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er de gammeldags 60gange 40 tror jeg. Kedelige og ville bare godt ha et ensartet hvidt loft uden alle de samlinger :-(
Så er det jo bare om at få renset loftet spartle revner op og det skal gøres ad flere gange med slibning mellem hvert lag spartelmasse.
Selvom du skulle få den ide at sætte nye plader op, skal der stadig væk spartles inden du kan male ! Men som jeg tidligere har skrevet skal du først se om du kan ramme de strøer eller lægter som de gamle er skruet op imod.
Joo tak for svaret. Det lyder jo præcist som frygtet, en komplett umulig opgave. Altså man må da kunne købe de der nye loftplader fra Gyproc?? Jeg har da aldrig hørt at man skal spartle bagefter. ??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Joanmjensen på 04 sep 2013 08:13
Joo tak for svaret. Det lyder jo præcist som frygtet, en komplett umulig opgave. Altså man må da kunne købe de der nye loftplader fra Gyproc?? Jeg har da aldrig hørt at man skal spartle bagefter. ??

Dine 40 x 60 cm. gipsplader er med meget stor sandsynlighed sømmet op, eller det er af typen pind-op. Det sidste er den type, hvor man ikke kan se sømmene.
Du bør tage det gamle loft ned, andet er noget fusk. Dernæst bevæger du dig ind i en tømmerhandel og køber de gipsplader i størrelsen 120 x 240 cm., du skal bruge. Samlingerne mellem pladerne plejer man at spartle inden malingen påføres.

fase
Skrevet af S. fabrin på 04 sep 2013 10:18

Dine 40 x 60 cm. gipsplader er med meget stor sandsynlighed sømmet op, eller det er af typen pind-op. Det sidste er den type, hvor man ikke kan se sømmene.
Du bør tage det gamle loft ned, andet er noget fusk. Dernæst bevæger du dig ind i en tømmerhandel og køber de gipsplader i størrelsen 120 x 240 cm., du skal bruge. Samlingerne mellem pladerne plejer man at spartle inden malingen påføres.
Ja, jeg kan godt huske den type - mener ikke de er ret tykke og ret nemme at pille ned. Så kan du jo også få sat en ny tæt dampspærre op


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, er den pinup plader, så ville jeg også pille dem ned, op med ny damspærre og forskalling pr. 300mm og herefter 90 x 240 gipsplader.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også