Slapt gearkabel

Jeg har lige skiftet slange på en cykel med 3 indvendige gear, og nu hvor jeg har monteret (bag)hjulet igen, ja så er gearkablet pludseligt alt for langt!

Jeg kan ikke trække baghjulet længere tilbage, så når jeg prøver at hæfte gearkablet sammen med det lille kabelstykke med den der modhagedims der "hænger" ud af navet på baghjulet, ja så falder de bare fra hinanden igen. Totalt frustrerende...

What to do?? Skal jeg kappe noget af gearkablet eller hvad? Gearet virkede jo fint før jeg gik i gang. Det er min kones cykel og nu kan hun ikke bruge sine gear og jeg står tilbage og ligner et totalt fjols Hjælp!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Har du prøvet at hive lidt i den lille skiftekæde mens du rokker med tandkransen, så den måske går ind igen.
Jeg har en 7-gears,hvor jeg tit har en del vrøvl med at sætte skiftedelen på igen og skal rokke noget med skiftedelene.
Jeg ved ikke, om det har noget med dit tilfælde at gøre, men det var bare lige

mvh

 varmetossen

Hej
Mulighederne for at hjælpe dig, ville være betydelig større hvis du skrev hvilket fabrikat dit gear er
Hilsner polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej.
Er der ikke et modhold på vejen mellem yderkablet fra styret og til selve gearet, du har overset, altså nede på baggaflen.

mvh

 varmetossen

Nu er det ikke fordi kablet er hoppet ud af "rillen" i skifteren på styret ?



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
pinhenrik.

måske topedogearvælger der er bøvl med.
eller kabelstrammer (klæmme) der er gal med
eller er kædetrækket der er skruet forlangt ud.
eller kablet der mangler nippel i enden af kablet i gearvælgeren.!

det store plus er at lægge billeder ind i tråden.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis