Lampested i troltekplader

Hej,

Hvordan laver man huller i troltekplader - hulbor?

Hvis ja, starter man så på for- eller bagsiden?

PL loftsdåser - de skal, efter reglerne, helt ud til forkanten af, i dette tilfælde, troldtekpladerne ikke?

Hilsen Torben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Et kop/hulbor er lige præcis korrekt. Jeg ville bore igennem et bræt, for at sikre styring af boret, så det ikke smutter. Det optimale vil være at bore halvdelen forfra og halvdelen bagfra.

PL dåsen skal føres igennem brændbart materiale, men da troldtekt ikke er brændbart må du gerne "nøjes med at gøre det til overside. Det ville jeg ihvertfald gøre, og så bruge et lidt mindre bor end ellers.
Skrevet af bamse82 på 02 sep 2013 15:50
Hej,

Et kop/hulbor er lige præcis korrekt. Jeg ville bore igennem et bræt, for at sikre styring af boret, så det ikke smutter. Det optimale vil være at bore halvdelen forfra og halvdelen bagfra.

PL dåsen skal føres igennem brændbart materiale, men da troldtekt ikke er brændbart må du gerne "nøjes med at gøre det til overside. Det ville jeg ihvertfald gøre, og så bruge et lidt mindre bor end ellers.
Ok - tak for råd

Hilsen Torben

Jeg har selv boret omkring 25 stk. i Hera Design Super fine plader som jeg går udfra næsten er det samme som Trold tek.

Jeg har brugt kop bor i samme størrelse som loft dåserne er, og så boret fra pladens bund af.

Det er ikke noget problem at holde det på samme sted, hvis du vel og mærket har boret længere ude end selve koppen.

Jeg startede så med at køre det "skævt" rundet, så du for et konisk hul.

Derved når du sætter pladen op, så er det nemmere at få den lirket på plads og så vil toppen af pladen(altså det der kan ses) være plan med loft dåsen.

Håber du forstår

Jeg har så valgt, at sænke mine loftdåser ned så de flugter med pladens top (det der kan ses).

Derved har jeg ikke mine ledninger længere oppe end højst nødvendigt.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis