Hvilket værktøj til rustfri stålplade

Hej

Jeg skal have skåret en rund plade ud at en plade rustfrit stål med en tykkelse på 1mm.
Diameteren skal være 70cm.

Selvom min stiksav kunne klare opgaven, ville pladen nok ikke blive skåret så pænt.
Hvad så med en improviseret anordning med vinkelsliber?
Ideér ?



 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det bedste er stiksaven (kør langsomt, men pres konstant så den arbejder hele tiden, lidt skære olie ville være godt), den varmer ikke pladen op, som en vinkelsliber gør, varmen kan godt gøre en så tynd plade skæv.
Du kan jo altid finpudse kanten efterfølgende, skal det være helt perfekt så få den laserskåren, men så er det jo ikke gør det selv.

Nn pladenipler kunne jo også være en mulighed.
Maler tape på pladen og så kør med en fintandet klinge på stiksaven,med lidt smørelse og mindste pendul udslag
alternativt en 1 m/m skæreskive til rustfri på vinkelsliberen ,og finpuds med papskive korn 120, men ja pas på varmen

god fornøjelse billede af resultatet )

Tim  
 
Lav en offerplade af træ, du kan "lime" din rustfrie plade fast på med lidt tæppetape.
Så kan du nemt skære igennem begge plader med stiksaven, uden at det flosser eller laver grimme kanter. 
Og husk at køre forsigtigt og giv dig god tid (noget som jeg skal lære) 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Smid en mail på [email protected] så kan jeg laserskære en til dig med perfekt snit og på præcist mål, til billige penge. Dog kommer der jo nok fragt oveni kan jeg se på dit post nr.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også