Integreret opvaskemaskine og ikea køkken

Er der nogen herind der har hat sucess med at montere en Integreret Bosch opvaskemaskine i et ikea METOD køkken ? Jeg har fået at vide at opvaskemanskinen skal have såkaldt glidehængsler for at det passer ind i deres køkken, men det kan jeg ikke se at bosch maskiner skulle have, heldigvis kan ikea så hjælpe med en ny opvaskemaskine, men er der nogen mulighed for at bruge min bosch maskine?

Mvh
Tobias
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Bosch opvaskemaskine i et IKEA køkken uden problemer. Men mit køkken er det tidligere Faktum, ikke Metod. Jeg kander ikke forskellen, men kan ikke forestille mig at der er store ændringer.

MvH,

Bent.
Jeg havde fat I Bosch idag for at høre deres besyv med sagen, de bekræftede at IKEA køkken og Bosch intgr. opvask ikke passede sammen. 

Heldigvis kunne IKEA kunde service give en vejledning som de ikke kunne i butikken. 
Man skal bare have et glidesystem der hedder "BEHJÄLPLIG", så køre det med alle integrerbare maskiner. 

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50242426/

Mvh
Tobias  
Har du fået det installeret? I så fald vil jeg nemlig høre om du vil dele ud af dine erfaringer. Jeg er i gang med at installere et Ikea Metod køkken og skal have en front til at passe på en integreret Siemens opvasker.
Jeg er i tvivl om jeg kan bruge behjälplig glidehængslerne, da jeg ikke har skabe på begge sider af opvaskeren, men derimod en vaskemaskine på den ene side. I manualen ser det ud til at hængslerne forneden skal fæstnes på naboskabene. Måske kan jeg klare det ved at bore en plade fast i gulvet mellem opvasker og vaskemaskine og fæstne hængslet på den.

Forskellen på det gamle system (faktum) og det nye (metod) er i øvrigt højden. Modulerne/fronterne i det nye Metod er 80 cm høje og dermed 10 cm højere end faktum. Det er såvidt jeg ved de ekstra 10 cm der giver udfordringen med de integrerede opvaskere, da der ikke kan blive plads til at åbne fronten uden at den 80 cm høje front støder på. Med mindre altså at man har de glidehængsler du linker til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis