Køreplan for ny førstesal

Hej herinde.

Jeg håber af denne vej at kunne få lidt hjælp til mine spørgsmål, da jeg ikke er synderligt erfaren indenfor feltet, at bygge til huset.

Vi har fået og accepteret et tilbud på en ny førstesal på vores hus.
Huset er på nuværende i et plan så tilbuddet består af:
Nedtagning af gammelt eternit tag og fjernelse af gamle spær.
Opsætning af nye spær(45 grader), montering af undertag og oplægning af tagsten.
Al udvendig færdiggørelse inkl. vinduer og opsætning af indvendig 1/4 svings trappe.
Al udvendig beklædning laves i Iverplank eller lign.

Jeg skal selv færdiggøre/indrette det nye loftsrum indvendigt.

Tegninger og kommunen hånderes af tømreren, som jeg har fuld tillid til.
Jeg har set hans arbejde igennem mange år, han har lavet arbejde for et tidligere firma jeg har været i og for genboen, som netop har fået lavet det samme som jeg nu skal igang med.

Hvad skal jeg nu juridisk?
Skal jeg sørge for nogen form for beregninger eller forsikringer, eller skal man regne med at tømreren sørger for det?
Har jeg brug for en skriftlig kontrakt og hvad skal den indeholde?

Jeg ved godt, at standard svaret må være, spørg din tømrer, men jeg vil værdsætte lidt råd fra tredie mand.

Håber på en masse gode råd og vejledning.

Jeg har også en masse spørgsmål til indretningen og materiale valg, men det er nok bedst at tage i en seperat tråd.

Mange hilsner fra Lars

Hej herinde. Jeg håber af denne vej at kunne få... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu hvor 1.salen overlevede stormen i torsdags, så er ser huset nogenlunde således ud.
Glæder mig til på Torsdag hvor stenene skal lægges op.

Uploaded with ImageShack.us

Nu kommer alle de dumme spørgsmål så nok væltende....
Huset er 25cm. hul blokke, lidt ala letbeton.

De nye spær hviler på en rem fastgjort til de eksisterende fastgørelser + 1 par ekstra nye.
Det blev gjort som ingeniøren anbefalede.


Uploaded with ImageShack.us

Limtræs bjælken til højre i billedet er for at aflaste over et vinduesparti i stuen. Den er ikke endelig på plads endnu.

Kan nogen i øvrigt svare på om jeg skal fuge omkring de wawin plader tømreren har sat op? (kunne selvfølgelig også spørge tømreren, men han er taget hjem når jeg endelig har fri.)

Skal nu i gang med det sjove.

I morgen starter jeg med at lægge isolering tilbage i etage adskillelsen, og rydde lidt op i de gamle kabler.

Jeg skal påfore spær og gavle, men kommer pludselig i tvivl om jeg skal lægge spånplade gulvet først og påfore bagefter sådan at de reglar jeg påforer med står ovenpå gulvet. I gavlen er det samme spørgsmål.

Som det måske kan ses på et af billederne jeg har lagt op, så er der vindplader mellem spærene. Hvor skal jeg fastgøre min dampspærre?

Mvh Lars

Hmm, slet ingen der ved det?

Nu er der fuget om vindpladerne, og første række isolering er skåret til og lagt i adskillelsen. Det tager sgi lidt tid det hele.

jeg har ikke prøvet det før, men jeg ville vælge at ligge gulv efter du har påforet spær.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis