Lille olietank til backup fyr

Jeg har et lille oliefyr som backup på min træ/sol baseret varme.
Brædstoffet er dog ikke tilkoblet og jeg vil helst have den gamle 1200l tank ud af kælderen.
Jeg har fundet 600l firkantet tanke som fylder mindre, men findes der endnu mindre godkendte tanke?
Skal der laves udvendig påfyldning og udluftning?
Går ud fra jeg ikke må opstille tanken i samme rum som brændfyret?
Ideen var jo bare at hente et par dunke diesel på tankstationen hvis der skulle opstå behov.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Med fare for at det er dårligt råd, kan jeg sige at vi bruger også kun olie når vi er væk i længere tid om vinteren.
Der står en dunk med et sugerør ved siden af fyret, og det har skorstensfejeren da set adskillige gange uden jeg er kommet i fængsel.
Brænderen er tilsluttet via en timer, så fyret tænder nogle timer før forventet ankomst så vi ikke varmer det hele op når vi ikke er der.

mvh 

varmetossen

Man kan få noget der hedder dagtank, som fungere man normalt pumper brændstof I ved forbrugereren I søfarten. Tror de er på et par 100L.
Det med oliedunke er på så mange steder forkert og skulle huset brænde ned til grunden, kan du nok regne ud hvad du kan bruge din forsikring til

it is better to burn out than to fade away
Hvad med en 60 (eller 100/200 liter) liters olietromle i metal? (ved ikke om det er lovligt, men vel bedre end en plastdunk)
100l olietromle løsningen kender jeg en der har. Skortensfejeren har ikke påtalt det, men det er også ca. 10 år siden de lavede det.

Nu har jeg også gået som oliefyrs montør og det er ikke vores opgave at være politimænd, men vores beviser er i spil hvis vi godkender en ulovlig instalation. Kan ikke lige huske regler om olietank, men de er til at finde på nettet. Men det jeg kan huske er noget med at der skal være en smelteventil og så skal der være et typeskilt på tanken. I dit tilfælde er problemet ikke oliespild, men brandfaren er der stadig. Laver du noget der ikke er godkendt frafalder enhver forsikring. At en skorstenfejer kommer forbi er ikke en godkendelse, som flere åbenbare tror er en sikker godkendelse....

http://www.bygogbolig.dk/artikel/dyrt-hvis-olietanken-ikke-er-lovlig/

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/Hjemmet/Olietanke/

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere