Motor vil ikke starte

Efter en 2 ugers pause vil min motor pludselig ikke starte. Det er en VP mb2 50s som naturligvis har en del år på bagen, men den har kørt stabilt hidtil. Har før denne sæson fået nye stempelringe og i de hele taget en lettere renovering. 

Konkret er symptomerne at jeg kan få den i gang i ca. 3 sekunder. Trækker jeg derefter i startsnoren er det ligesom at motoren giver en "puf" lyd fra sig, noget jeg ku tolke som manglende kompression. 

Hvad det skræmte mig endnu mere...; Tog det ene tændrør ud som sidder inde bagved. I samme moment jeg tog tændrøret ud, var der noget der faldt ud....æv. Hørte kun lyden da det ramte dørken inde bagved. Jeg kunne ikke se hvad det er, og jeg har ikke været i stand til at finde det, men lød som f.eks. når en meget meget lille spændeskive rammer dørken. Mine værste tanker går selvfølgelig på, at det er noget fra en stempelring eller lignende. 

ser frem til at høre jeres vurdering
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Det kunne jo være tætnings ringen, der røg af tændrøret, prøv at tjekke om der er en på tændrøret.
Laver den gnist, gør den det, er det måske brændstofmangel.
Prøv evt at give den en "snaps", slår den kortvarigt i gang, skal du kikke karburator, filter, og brændstofpumpe igennem.
Du kunne jo også lige tjekke kompressionen.
mvh jens
tak for velkomsten... og tak for svar :-)

ja det var heldigvis nok bare en tætningsring....

havde min kammerat forbi som er maskinmester til et kig på motoren.. umiddelbart mistænker vi tændrør evt. tændspole. vi er optimistiske i forhold til at få den i gang igen...
kunne ikke få nogen ordentlig modstandsmåling på tændspolen, så skiftede den og samtidigt også tændrørene... startede derefter i første hug..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis