Isolering af krybekælder

Hej alle LDS'ere

Jeg skal have isoleret et hus som jeg har boet i et års tid nu inden vinteren kommer, men er i tvivl om metoden. Så håber der en svar at finde mellem alle jer kloge hoveder

Jeg skal isolere krybekælderen nedefra og har en højde på 1,10m så god arbejdsplads til at få opsat dampspærre og bats. Så langt så godt, men vægene skal også have en tur og vil opsætte flamingoplader på væggen. MEN skal der dampspærre på indersiden af dem? Hvis ikke hvor gøres dampspærren fra loftet fast, på indersiden af pladerne eller føres den videre ud på vægen og gøres fast og så flamingopladerne uden på?

Håber i kan hjælpe mig så jeg kan blive lidt klogere

Dennis
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Blot et lille spørgsmål ? Siden hvornår er det blevet tilladt at bruge flamingo plader som isolering uden at montere gipsplader uden på ?
Nåeh  jeg troede det var i beboelsen, undskyld
Men når det er væggene i krybekælderen skal der ikke dampspærre på da rummet jo ikke bliver opvarmet.
Nej men på undersiden af gulvet, og skal den så føres ud på vægen bag flamingopladen eller sættes fast på forsiden af den?

Dennis
Jeg kan godt se grunden til dampspærre under gulvet, over batts, men hvorfor du isolere væggene i krybekælderen kan jeg ikke forstå, og slet ikke dampspærre, der skal ikke dampspærre mellem 2 uopvarmet rum, her værende krybekælder og udenfor.
Jeg vil lige starte med at sige at dette er noget du skal have undersøgt af en fagmand. hvis du laver det forkert, risikerer du at huset rådner væk. Som dit hus står nu med ingen/minimal isolering, har du en varm krybekælder, dvs ingen fugt Ligeså snart du isolerer den, risikerer du fugt, og dermed alle følge skaderne...

jeg mener heller ikke at det er nædvendig at isolere ydervæggen i kælderen da du jo skal HUSKE at du skal have udluftning i krybekælderen ellers får du svamp og lignende

jeg er en ung fyr :O) som går og arbejder på min gamle gård og skruer i nogle gamle hurtige biler

jeg går og leger med noget vedvarende energi

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis