God morgen derude
..
Der er så mange der siger at man skal prøve alt inden man dør, men lige med den her historie, så kan jeg ikke tilslutte mig
Historien skete for et par uger siden...
Efter en lang dag hvor vores Skoda Octavia 1,9 tdi (2003) havde trukket mange trailer læs til genbrugen, så tænkte jeg lige, at efter den var kørt varm, så skulle den have bundgas så den kunne få brændt systemet igennem for at undgå koks belægninger...
Så efter at have kommet rundt i rundkørslen, fik den 3. gear og da den nåede 3500 omdrejninger og jeg ville skifte til 4. så gik helvede løs...
Der gik så en pakning (or what ever) i turboen og da begyndte den så at trække olien fra bundkaret op og brænde det af = ukontrolleret forbrænding.
Jeg kan love jer for det ryger af helvedes til, men det er ikke det vildeste.
Næ når det sker, så går den op på ca. 10.000 omdrejninger. Og nej har ikke skrevet forkert. Omdrejnings tælleren stod og bankede på bunden og den går til 8.500 og det lyder sindsygt vildt... Kan ikke beskrives...
Jeg fik dog "hurtigt" (ca. 20 sek.) sat den i gear så jeg kunne få belastet motoren og få den standset på den måde, men skaden var sket.
Der manglede tryk i 2 kamre, turboen var pænt meget væk og topstykket skulle højst sandsynligt planes og cylindrene anede vi ikke om de også var beskadiget.
2 gløderør manglede over halvdelen af deres længde så der har været varmt dernede..
Resultatet blev, at jeg købte en brugt motor på nettet og fik sat den i.
I alt 26.000 kr. for det stunt..
Behøver jeg at fortælle fruen var super glad den dag...
Men som sagt.. Så er det prøvet i ens liv og jeg kan ikke anbefale det..
P.S.
Det der undrede mig mest var, at folk begyndte at dytte af mig..
ØØhh jo tak kære med billister, men jeg har opdaget der er noget galt, når der står en markbrand ud af mit udstødningsrør og det lyder som en jetjager inde i kabinen...