Jeg sover ikke om natten.

Placeret under lav-hus da det handler lidt om grundaget for at have et hus.

Har idag fået et brev fra Realkredit Danmark.

Endelig sker der noget, nogen har valgt at forgylde os med fastforrentede lån og straffe dem med flexlån. Vi får lidt billigere bidrag og flexlånerne skal endelig betale gildet. Det holder mig virkelig vågen om natten, hvad dælen skal jeg bruge alle de penge til. Det er jo som at vinde i lotteriet.

Jeg har mange ideer, mener den lokale Falafel-Hans her en børnepizza, dog kun med skinke og ost, intet andet tilbehør, den må ikke koste over 30 kr, det er der ikke råd til.

Er jeg den eneste der sidder med samme tanker, hvad vil I bruge pengene til ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg er nu glad nok for mit F1 til 0,34% i rente...
1% ialt...
Jeg har det lige modsat. De månedlige bidrag stiger samlet med 29 kr.! 

Enhver omlægning til fast rente vil medføre en rentestigning på adskillige hundrede kroner om måneden.

Det gamle ordsprog med at "....spare på ørerne, og lad dalerne rulle...." runger i baggrunden et sted. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hmm, trist at de 29 kr som går fra dig til mig ikke får dig til at få øjnene op !....Hvem hulen er den bøgetosse der har udtænkt den "geniale" plan. Dog skal det siges at alle F1erne kan omlægge meget billigt. Det er da dejligt de får den mulighed. Den ville jeg da gerne have den anden vej.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvorfor dog omlægge et F1... Det billigste fastforr. lån du kan få p.t. er 3,5%, og det til en skod-kurs...

Læg dertil at du sparer 2,5% i rente måned efter måned, så skal der godt nok ske meget med F1 renten før du kommer bare i nærheden af at have de samme udgifter som hvis du havde fastforrentet.

Hvis du får 10år (og vel at mærke de 10 år med højest hovedstol/restgæld på lånet) til de billige renter, så skal der godt nok ske en voldsom stigning i renten de sidste år for at opveje den 2,5% besparelse du har haft i de første år da din restgæld vil jo være væsentligt mindre herefter.

Problemet er jo hvis man bare bruger sin besparelse på rejser og rødvin, så vil/kan hammeren falde senere.

Hvis du derimod bruger pengene du sparer på at afvikle dyrere gæld (fx bank-delen) eller på at investere i din bolig (forbedringer) for at hæve værdien af den, ja så er det jo kun gevinst.

Men selvfølgelig er det et gamble, og hvis renten så pludselig stiger må man også tage sine tæsk uden at tude over at nu har man sat sig for dyrt. Det er jo en chance at tage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis