Passat 1,9tdi "94 drift/start problemer

Hej alle!
Jeg er normalvis den glade ejer af en gammel passat men er i øjeblikket ret træt af
 den!
Problem: Kan pludselig finde på at gå ud under kørsel, når man så er kommet ind til siden og forsøger at starte igen gør den en af tre følgende ting:
1. Ingen lamper lyser overhovedet når man sætter tænding på!
2. Lamper lyser fint som de plejer undtagen forvarmerindikator som ikke slukker!
3. Den starter som om intet er sket!

Problemet opstår i alt slags vejr. jeg har gået stelforbindelsen efter til batteriet og kontrolleret for dårlige forbindelser på synlige dele af ledningsnet i motorrummet!
Bilen har kysset de 500.000km. og nøgle/tændingslås bærer også præg derefter men kører ellers perfekt når man ser bort fra mit "lille" problem! 
Kan det have noget med batteri at gøre, hvis spændingen er for lav?
Problemet er nu blevet så slemt at den slet ikke vil starte!
Jeg er personligt overbevist om at det er en elektronisk fejl men ved du lige noget andet tager jeg selvfølgelig imod med kyshånd!!!!!! 
Please hjælp en meget frustreret gør-det-selv mekaniker!

På forhånd tak! Peter 

Arnolder
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
500000 km Hmmmm  Tændingslåsen er måske blevet en lille smule slidt 
Hej
Lampe for forvarmer er muligvis også "fejllampe" hvis der ikke er en desideret motorlampe !!!
Aflastningsrelæ for tændingslås er en typisk fejl på de årgange VW´er.
prøv at kontrolmåle & eller få læst fejllager ud !! - hvis det er den "gamle" type diselpumpe, så kontroller at der er strøm på magnetventilen hele tiden !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tusind tak for gode svar!

Arnolder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis