"dyr" der bruger penge.? hans2.hansen 4200 5610 31-08-2013 07:23 vi mennesker. måske en dum spørmål. er vi det eneste "dyr" der bruger penge. på kloden.! hvis i ikke har tænkt over det. vi mennesker. måske en dum spørmål. er vi... Vis hele indlægget 14 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 01-09-2013 10:32 Som jeg tidligere skrev, må vi ikke diskutere religion her på siden ! Det står et hvert meneske frit hvad han / hun tror, jeg har min tro og intet meneskeligt skal få mig fra det. Jeg tilhører ikke en bestemt sekt eller tros retning jeg har min måde og du har din måde. Holdte alle menesker sig til det, ville der aldrig være religions krige o.l. At jeg svare H2H er kun drilleri fordi jeg holder af mandens små komentarer.
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 01-09-2013 12:15 Det var så heller ikke meningen at jeg ville diskutere religion for at gøre det helt klart. Har forhåbentlig ikke trådt nogen over tæerne her, i så fald vil jeg give min uforbeholdne undskyldning. I Danmarks riges grundlov står der vist: At man må tro, tænke, ytre (tale) sig som man vil. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Chr. 2419 5700 16-09-2013 02:52 Der findes masser af "betalingsmidler" i naturen. Ofte i form af gensidige bytteforretninger. Ligesom kvinden der laver mad til manden mod at han sørger for tag over hovedet til hende (Godt dette forum primært besøges af hanner). I naturen kaldes det symbioser. På ærteplantens rødder sidder nogle små knolde, som er en svampeart. Denne er i stand til at opsamle kvælstof (nitrogen) fra luften og videregive den til ærteplanten, som på den måde kan klare sig uden at få tilført kvælstof fra gødning (komøg f.eks.). Nogle vandmænd rummer algearter i "maven". Vandmanden holder sig orienteret mod solen, så algen får mest muligt sollys. På den måde får algen den bedst mulige fotosyntese, så den kan danne sukkerstoffer og ilt, som vandmanden kan leve af. Nylige studier har fundet et samspil mellem to myrearter. Den ene art er meget stærk og har en farlig giftbrod, som nemt ville kunne dræbe den anden art. Men den gør det ikke. I stedet lever de to arter, som burde være fjender ifølge evolutionsteorien, sammen. Den ene af dem levere beskyttelse mod fjender, mens den anden driver et underjordisk landbrug, som begge parter spiser af. En slags beskyttelsespenge, kan man vel kalde det. Jeg kan ikke komme på en dyreart, der som sådan har et pengesystem med seddeltrykkeri, mønter og betalingskort. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.