Frekvens omformer til båndsav tilsluttes hvordan?

Har en omformer Lenze 8200smd, men kan ikke finde diagrammet om hvordan den skal kobles på motoren, som er en 1.1 Kw.

Er der en venlig sjæl der vil give mig en håndsrækning angående tilslutningen til motoren? Der er 5 tilslutnings muligheder men der er ikke angivet noget om hvad der skal kobles til. (ingen tal,bogstaver eller andre symboler) ved terminalerne (hedder det sådan)

Vil et foto hjælpe?

Kan jeg brænde omformeren af om jeg tilslutter forkert? er meget usikker her kan i forstå, ja vel en elektriker kan klare dette i en håndevending, det er jeg helt klar over, det ville jo være fint om jeg selv kunne klare den sag.

Fra lysnettet skal der forbindes 3 ledninger, 220/240 V det har jeg "styr" på sort, blå & jord er skrevet på den med en pen.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke lave en bytte handel med din elektrikker, du er jo god til det der med træ så der var sikkert en eller anden ting han lige kunne bruge for at lave lidt hos dig. Spørg ham dog


Tak for i vil hjælpe.

For oven på omformeren er der 3 klemmer sort, blå, & jord 220/240 V

Billeder er ikke de bedste taget i aften, kan prøve i morgen hvis det er nødvendigt

Har ledt efter diagrammet men har endnu ikke fundet det.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af Håndværkeren på 31 aug 2013 16:27
Kan du ikke lave en bytte handel med din elektrikker, du er jo god til det der med træ så der var sikkert en eller anden ting han lige kunne bruge for at lave lidt hos dig. Spørg ham dog
Jo måske var det en mulighed Håndværkeren, men jeg vil lige se tiden lidt an, der er hjælp på vej fra S Fabrin kan jeg se.

Kan det klares her er lønnen jo takken, ellers gir jeg gerne en kop kaffe eller sådan.

Det forstår du godt ikke?



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der sidder garanteret, flere terminaler måske under er dæksel.
Der plejer at være en del ind og udgange, så tag lige at tjekke frekvensomformeren igen,

Mange frekvensomformere, har det med at slå fejlstrømsrelæet fra, så er man nødt til at købe et specielt fejlstrømsrelæ. (eller undlade at montere jordledningen, til motoren)
Det er ikke en fejl, at de slår relæet fra, det er måden de virker på.
Annonce
Tak je__ns          

Er det sådan noget du mener? de 3 blå ledninger går til et potmeter (ligner det der sidder i f.eks. en radio til at regulere lydstyrken med, men ved ikke en døjt om omformere og gul er vel bare en "lus"

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det ser rigtigt ud, potmeteret er til at regulere omdrejningerne med, og lusen kunne være til start stop. Normalt står frekvensomformeren tændt, når man skal bruge maskinen, så starter og stopper man på frekvensomformeren, så laver den en blød opstart og stop.

Prøv at kikke i den anden ende af frekvensomformeren, om der ikke er en extra klemmerække der, som jeg ser det "mangler" der en kraftig klemmerække til tilslutning af motoren.

mvh jens

Klemmerækken til montering af motoren er vist den førstnævne. På sidste billede kan man se betegnelsen for disse 5 klemmer i nævnte rækkefølge : U-V-W-PE-PE, hvor U-V-W er tilslutningen til motoren og de 2 PE er jord.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 01 sep 2013 07:05
Klemmerækken til montering af motoren er vist den førstnævne. På sidste billede kan man se betegnelsen for disse 5 klemmer i nævnte rækkefølge : U-V-W-PE-PE, hvor U-V-W er tilslutningen til motoren og de 2 PE er jord.

Ja selvfølgelig
Hvis der så sidder en anden klemmerække, til tilslutning af 230 volt, så er den ved at være der.
mvh jens
Mange tak for hjælpen

Tror jeg nu kan få den sluttet til.

For at forstå det rigtigt:

Øverste klemrække:

Fra lysnettet 220/240 V set fra venstre sort, blå, jord (skrevet med pen)

Altså U V W & 2 PE er jord

Jeg føjer ledningerne til i den store klemrække nederst (den store sorte) i bunden, nærmest allu-køleribberne.

Set fra venstre:

U  V  W  spring over en (PE) og bruger (PE) helt mod højre.

Er det rigtigt forstået?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis