opmuring af garage

Hej har en garage med flad tag, vil have lavet hældning på og skal til at mure ,spørgsmålet er om målene på det jeg vil bruge er ok. ( 20 liter 7,7 mørtel  og 1 liter basis cement fra Aalborg Portland) er det stærkt nok. og hvad fuger jeg stenene med , kan jeg bruge det samme ?. Skal kun hæve den med 8 skift, har rimelig styr på murbinder 8 binderer pr m2.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej har en garage med flad tag, vil have lavet hældning på og skal til at mure ,spørgsmålet er om målene på det jeg vil bruge er ok. ( 20 liter 7,7 mørtel og 1 liter basis cement fra Aalborg Portland) er det stærkt nok. og hvad fuger jeg stenene med , kan jeg bruge det samme ?. Skal kun hæve den med 8 skift, har rimelig styr på murbinder 8 bindere pr m2.

 

Du kan bare bruge 6,6% mørtel og så er det bare 1 cement og så 7-8 dele mørtel og vand til det passer. Fuge mørtel kan købes færdig blandet. Husk nu at få det hele af hverdag når du er færdig ellers bliver det aldrig pænt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Håndværkeren du ved godt hvad der sker når noget løber over til side 2 så bliver de ikke besvaret , og jeg kunne godt bruge et svar , så håber ikke at jeg har gjort dig oprørt. Fiahgt kan den anden mørtel bruges i stedet for og er den stærk nok

 

Fornærmet mig, over hovedet ikke
Det er faktisk sådan her på LDS. at ofte skal andre lige se hvad den  "gamle klovn" nu har skrevet, og på den måde kan jeg hjælpe spørgeren.
Annonce
Er ikke sikker på jeg forstår den anden mørtel. Men er kalkprocenten 7,7% eller hvordan. Du kan bare søge på nettet for at finde en opskrift. Tror måske ikke den gør med 1-20 i forhold som du skriver. Den skal nok røres med 1-12 i forhold men jeg ved det ikke og kan ikke finde den kalk % i mine bøger.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

tak for svaret fiahgt jeg bruger den mørtel som du har skrevet. 6.6 bakkemørtel 1cement til 8 mørtel køber nok webers kender du den.
håndværkeren ja jeg kan se at du har været med længe, men skulle bruge et svar og det lykkes . Så om det var fordi at du skrev eller jeg sendte den igen , havde i øvrigt også fjernet et bogstave i bindere så helt kopieret var det ikke . Kan jeg også opmure mine slaggesten (lega) med den samme mørtel altså indermur

 

har lige et spørgsmål mere hvad skal jeg putte i fugerne når de er kradset ud . Kan jeg bruge det samme eller skal jeg blande noget andet

 

Du kan bare bruge samme blanding...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis